فیلتر اینستاگرام صحت ندارد

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه نقد منصفانه را با دل و جان می‌پذیریم، گفت: ریاست قوه قضائیه اعلام کردند از هیچ کس شکایتی ندارند و بنای شکایت شخصی را نداشته و ندارند.
به گزارش ایسنا غلامحسین اسماعیلی در هشتمین نشست خبری امروز ضمن تبریک عید قربان و روز خبرنگار و عید غدیر، گفت: ریاست قوه قضائیه در نشستی که با مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه داشتند روز خبرنگار را به شما تبریک گفتند و از تلاش‌های شما تشکر کردند. من هم از تلاش‌های موثر شما در حوزه اطلاع رسانی  تشکر می‌کنم.
اسماعیلی در هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا حکم علیرضا زیبا حالت منفردصادر شده است؟ اظهار کرد: محاکمات فرد اشاره شده و تحقیقات جامع دراین پرونده انجام شده است و رسیدگی را به اتمام رسانده اما برای تصمیم نهایی نیازمند استعلام از وزاتخانه مربوطه بود که این استعلام در کنار اخذ آخرین دفاع اخذ شده و به محض واصل شدن پاسخ استعلام از وزارت مربوطه دادگاه نسبت به انشای حکم اقدام می‌کند.
خبرنگار پرسید: وزارت نفت؟


سخنگوی قوه قضائیه پاسخ داد: بله.
وی در پاسخ به سوالی درباره دادگاه سیف و عراقچی و شبهات مطرح شده درباره فرار سالارآقاخان متهم ردیف اول پرونده و اینکه جلسات دیگر دادگاه بدون حضور رسانه‌ها برگزار شده است و اجازه دفاع به  وکیل عراقچی داده نشده و پرونده گویا ضابط ندارد؟ گفت: دادگاه در حال برگزاری است و علنی است و جلساتی برگزار شده و علنی بودن دادگاه به معنای این نیست که هر گاه خبرنگاران نبودند دادگاه غیرعلنی است و گاهی ممکن است به دلیل نوع تحقیقات جمع دادگاه محدودتر باشند.
وی افزود: جلسات دادگاه ادامه دارد. صبوری پیشه کنید و اجازه دهید ادامه دادگاه برگزار شود و دادگاه تصمیم قضایی‌اش را بگیرد. به داوری دادگاه احترام بگذاریم. ان‌شاءالله در این پرونده نهایتا دادگاه تصمیم می‌گیرد و به اطلاع افکار عمومی می‌رسد.
سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن برخی اخبار مبنی بر فیلترشدن اینستاگرام به نقل از معاون اول دادستان کل کشور، گفت: انتظار بر این است جامعه رسانه‌ای ما اخلاق حرفه‌ای و سازمانی خود را به نحو شایسته مراعات کنند. مایه تاسف و تعجب است که اخباری تحت عنوان اخبار قضایی نقل می‌شود که به هیچ عنوان چنین خبری ابراز نشده است. در  مقطعی که دادستان کل کشور معاون اول ندارد و هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده، خبری منتسب به معاون اول دادستانی کل نقل می‌شود که بیانگر این است که برخی افراد فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی، اخلاق حرفه‌ای را مراعات نمی‌کنند. این خبر صحت ندارد و چنین خبری هم اعلام نشده است.  بر فرض اگر چنین کسی می‌بود و چنین خبری را اعلام می‌کرد، مواضع قوه قضائیه به شمار نمی‌آید. موضع قوه‌قضائیه آن است که سخنگوی قوه قضائیه یا رییس قوه قضائیه در ملاقات‌ها و دیدارهای خود اعلام کنند و  سایر مطالبی که مدیران قضایی اعلام می‌کنند، نظر شخصی خودشان است.
وی افزود: اجازه دهید اخبار قضایی از مجاری رسمی اعلام شود و گمانه زنی‌ها کمکی به اطلاع رسانی افکار عمومی نمی‌کند.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی به نام حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت کیست و با توجه به انتشار خبری مبنی بر بازداشت او، در صورت صحت خبر، علت بازداشت او چیست؟ گفت: قبل از اثبات مجرمیت اسم نیاورید. با رعایت معذوریت اصل بازداشت را  تایید می‌کنم  و درباره عناوین اتهامی به لحاظ اینکه پرونده در مرحله اولیه است باید در رسیدگی‌های بعدی اعلام شود.
سالار آقاخان احضار شد ولی نیامد
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخان، گفت: فرایند رسیدگی به این پرونده در حال انجام است. متهم برای جلسه رسیدگی به دادگاه احضار شده اما حضور پیدا نکرده است. وی با بیان اینکه وثیقه لازم از ایشان اخذ شده است، گفت: درباره اینکه الان کجاست فقط اطلاع داریم روز دادگاه که احضار شده بود نیامده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: هم از طریق قانون و وثیقه گذار پیگیر هستیم که درادامه جلسات دادگاه حضور پیدا کند در غیر این صورت دادگاه تصمیم قانونی می‌گیرد.
سوال درباره وثیقه 200 میلیونی برای متهمان پرشین پارس 
وی در پاسخ به سوالی درباره وثایق تودیع شده برای متهمان پرشین پارس که گفته می‌شود 200 میلیون تومان بوده در حالی که وثیقه یک خبرنگار بازداشتی یک میلیارد تومان بوده است؟  گفت: میزان وثیقه تعیین شده را نمی‌دانم و اطلاعات کلی که داشتم را عنوان کردم. قرار وثیقه و تعیین مبلغ آن شرایط و ضوابطی دارد اعم از اینکه نوع اتهام چیست و اینکه شاکی خصوصی دارد یا خیر و شخصیت متهم و اینکه متهم سابقه دارد یا ندارد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی  مبنی بر اینکه حقوقدانان انتقادی را نسبت به کیفرخواست صادره برای معاون سابق بانک مرکزی داشتند در این رابطه توضیح دهید، گفت: کسی که حقوقدان باشد باید بپذیرد مرجع اظهار نظر، دادگاه و قضات آن هستند. جامعه حقوقی به عنوان نخبگان مشارکت می‌کنند و نظراتی را مطرح می‌کنند. گاه بسته به این که وکیل کدام طرف پرونده است، نظراتی را می‌گوید. اینکه یک وکیل یا حقوقدانی به موازات برگزاری دادگاه اظهار نظر حقوقی کند در هیچ نظام حقوقی قابل پذیرش نیست و توصیه می‌کنم این افراد اجازه بدهند مرجع قضایی نظر بدهد.
آخرین وضعیت پرونده‌های مربوط به سیف و اکبر طبری
اسماعیلی در پاسخ به سوالی با آخرین وضعیت 3 پرونده مربوط به ولی الله سیف در قوه قضائیه اظهار کرد: قبلا اشاره کردم این پرونده در دادگاه مطرح رسیدگی است. ان شاءالله در ادامه رسیدگی دادگاه و نهایتا ختم رسیدگی و صدور دادنامه همه این ابهامات برطرف خواهد شد. قدری اگر صبوری پیشه کنید این ابهامات برطرف خواهد شد. سعی نکنید در افکار عمومی جامعه ابهام آفرینی کنید. ان شاءالله با رسیدگی نهایی ابهامات برطرف خواهد شد.
سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری و انتشار لیستی که اتهاماتی را به برخی از همکاران قوه قضائیه از جمله دادستان سابق تهران وارد می‌کند تصریح کرد: من اشاره کردم که مطالب منتشره مورد تایید ما نیست و علاوه بر آن اشاره کردم فرآیند رسیدگی این پرونده با قاطعیت در حال انجام است و هر کس نسبت به توجه اتهام دلایلی به دست آمد حتما رسیدگی قضایی انجام خواهد شد.