شیخ زکزاکی برای درمان وارد دهلی نو شد

رهبر جنبش اسلامی نیجریه برای پیگیری روند درمان خود دیروز وارد دهلی نو شد.
دادگاهی در نیجریه اخیرا حکم داد که شیخ زکزاکی می‌تواند برای پیگیری روند درمان خود از کشور نیجریه خارج شود و به دهلی نو در هند برود.
براساس گزارشهای خبری، وی بلافاصله برای ویزیت توسط پزشکان به یک بیمارستان در دهلی منتقل شد اما اسم بیمارستان هنوز اعلام نشده است.
شیخ ابراهیم زکزاکی، در دوسال گذشته علی‌رغم حکم دادگاه در بازداشت نیروهای امنیتی نیجریه بود و از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده بود. گفته می‌شود یکی از چشمان شیخ زکزاکی تقریبا بینایی خود را از دست داده است.


در این میان سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از عزیمت شیخ زکزاکی و همسرش به هندوستان برای درمان، آمادگی جمهوری اسلامی را برای هرگونه مساعدت در این زمینه اعلام کرد.
موسوی گفت: امیدواریم حضور آقای زکزاکی در خارج از کشور فرصت بهتری را برای حل مشکلات چند سال اخیر میان جنبش اسلامی نیجریه و دولت به منظور تضمین حقوق شیعیان، رفع محدودیت‎ها از جنبش و آزادی زندانیان این کشور ایجاد کند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت از این روند، آمادگی خود را برای هرگونه مساعدت اعلام می‎کند.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر ظریف در گفتگو با شبکه الجزیره: آمریکا در جایگاهی نیست که برای اقدامات دفاعی ما خطوط قرمز تعیین کند رئیس سازمان انرژی اتمی: نظر رهبر انقلاب درباره گام سوم کاهش تعهدات اخذ می‌شود رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیاتی از جنبش انصارالله یمن: با قدرت در مقابل توطئه سعودیها و اماراتیها برای تجزیه یمن بایستید امارات، چرخش عاقلانه در مراسمی با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ خودرو زرهی پیشرفته «رعد» و خودروهای تاکتیکی «ارس2» رونمایی شد واشنگتن پست: ترامپ تاکنون 12 هزار و 19 ادعای غلط داشته است شیخ زکزاکی برای درمان وارد دهلی نو شد ظریف: مقاومت لبنان امکان شکست رژیم صهیونیستی را به جهان ثابت کرد نعمت‌الله ایزدی جانشین سیدمیعاد صالحی در صندوق بازنشستگی کشور شد مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری فردا پایان می‌یابد وزارت علوم: دانشگاه‌ها بودجه سال 98 را براساس اولویت‌ها هزینه کنند نمایندگان روسیه و اتحادیه اروپا درباره برجام گفت‌وگو کردند جبل‌الطارق: حکم توقیف نفتکش ایرانی شامگاه شنبه پایان می‌یابد امارات، چرخش عاقلانه