نایب رئیس مجلس: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان غلط است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که به مفهوم مشترکی نرسیده و قبول نکنیم که اجرای قانون غلط بهتر از بی‌قانونی و هرج و مرج است، مشکلاتمان حل نمی‌شوند.
دکتر مسعود پزشکیان افزود: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان نیازمند اصلاح است و تمام تحقیقات علمی هم این را می‌گویند.
وی خاطرنشان کرد: مشکل کشور ما این است که هر فرد متخصصی احساس می‎کند که می‌تواند در تمامی حوزه‌ها کارشناسی کند و نظر دهد، درحالیکه هر چیزی تخصص و علم خود را لازم دارد.
پزشکیان با اشاره به روند اهداء تخمک و جنین، گفت: روند اهداء تخمک و جنین و استفاده از رحم اجاره‌ای، منع قانونی ندارد و باید مشکلات شرعی این روش‌ها برطرف شود، انجام چنین کارهایی مانند پیوند کلیه نیازی به تصویب قانون نداشته و پس از حل مشکلات شرعی صرفا با کسب مجوز می‌توان اقدام کرد.


نایب رئیس مجلس در خصوص عدم حمایت و پوشش بیمه‌ای از درمان ناباروری گفت: چندین سال قبل هم معتقد بودم که با این روندی که وزارت بهداشت و درمان در پیش گرفته است، به مشکل برمی‌خوریم.
وی با اشاره به برخی اقدامات ازسوی بیمه خدمات درمانی اظهارداشت: بیمه خدمات درمانی بازی درآورده و اقدام به سهمیه بندی کرده است، درحالیکه پوشش بیمه‌ای هم نیازمند علم و مدیریت است.
پزشکیان تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است.
سایر اخبار این روزنامه
تکذیب ادعای سازش با عربستان درباره شهدای منا امنیت منطقه محور رایزنی سران ایران، ترکیه، قطر و پاکستان معاون اول رئیس جمهور در نخستین مجمع اقتصادی خزر: ثبات و امنیت آبراه‌های بین‌المللی و سواحل شمال و جنوب و تنگه هرمز خط قرمز ایران است بازگشت حجاج ایرانی از روز جمعه رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور: حمایت فولاد مبارکه از صنعت، عامل اشتغال‌زایی و رونق تولید است در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی ؛ وضعیت صدورکارت‌های هوشمند ساماندهی می‌شود نایب رئیس مجلس: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان غلط است یک مستشار نظامی آمریکا در عراق کشته شد واکنش وزیر خارجه کشورمان به حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی: مسلمانان باید متحد شوند واکنش وزارت خارجه ایران به تحریم ظریف در شبکه‌های اجتماعی دکتر روحانی فرا رسیدن عید سعید قربان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت نایب رئیس مجلس: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان غلط است عدالت، دست‌یافتنی است