روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اعلام کرد تاکید بر عادلانه شدن دستیابی دهک‌های پایین درآمدی به منابع انرژی

رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات مردم و اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای حل این مشکلات گفت: اصل حراست از زندگی و رفع مشکلات مردم باید هدف اصلی سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌ها باشد.
به گزارش ایسنا،‌ حسن روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس جمهوری و حضور روسای قوا و اعضا برگزار شد، افزود: اگر چه هم دولت و هم مردم، شرایط سختی سپری کرده‌اند، اما در همین شرایط، می‌توان تصمیم‌های راهگشا برای ثبات و پیشرفت اقتصادی و رفاه مردم اتخاذ کرد. در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارش محور درآمدی در اصلاح ساختاری بودجه را ارائه و وضعیت تولید و مصرف حامل‌های انرژی در کشور و راه‌های ساماندهی آن را تشریح کرد. در این طرح، با هدف بهره‌مندی حداکثری مردم و عادلانه کردن شیوه دستیابی دهک‌های پایین درآمدی به منابع انرژی، نقشه راه بلند‌مدت استفاده اقتصاد کشور از مزیت نسبی انرژی در تولید و صادرات محصولات مختلف‌، تدوین شده است. همچنین در این جلسه، وزیر نفت، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های اکتشاف و استخراج نفت ارائه کرد و برنامه‌های این وزارت برای ادامه توسعه فازهای پارس جنوبی را تشریح کرد که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.
سایر اخبار این روزنامه
به مناسبت روز جهانی شیر انجام شد آغاز زندگی مشترک «هیرمان» و «ایلدا» علیرضا صدقی دوگانه سیاست‏ورزی در ایران «‌ابتکار» از احتمال چرخش سیاست خارجی عربستان نسبت به ایران گزارش می‌دهد گمانه‌زنی تا واقعیت تنش‌زدایی میان تهران و ریاض بانک‌ها با چراغ سبز بانک مرکزی همچنان به بنگاه‌داری در بازار ادامه می‌دهند اولتیماتوم به بنگاه‌داری بانک‌ها آیا دوران طلایی طنز صدا و سیما به پایان رسیده است؟ خنده سیری چند؟ جنگ نیابتی میان ابوظبی و ریاض امارات عدن را تصرف کرد محرومیت پرسپولیس و سپاهان تغییر کرد اشتباه تایپی یا فشارهای بیرونی؟ راه‌های پیش‌روی اصلاح‌طلبان بعد از واکنش کدخدایی به پیشنهاد مذاکره بررسی شد مشارکت فعال یا منفعل؟ رهبری در پیامی به زائران بیت‌الله الحرام: معامله قرن محکوم به شکست است روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اعلام کرد تاکید بر عادلانه شدن دستیابی دهک‌های پایین درآمدی به منابع انرژی دو نفر کشته و چند نفر زخمی شدند جزئیات درگیری در محدوده پادگان نیروی هوایی سرلشکر باقری: تحولات کشمیر نگران‏کننده است در بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور وزیر کشور: رسانه‌ها در کنترل حوادث دی 96 موفق بودند