مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد: آماده‌سازی ده هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان اصفهان

اصفهان-خبرنگار روزنامه جمهور‌ی اسلامی: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از آماده‌سازی 10 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان خبر داد وگفت: 10 و نیم درصد کل برنامه توسعه کشور در بهارستان است که نشانگر فراهم شدن بستر وزمینه سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف در این شهر است. محمد رضا احمدی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، به برنامه‌های عمرانی پیش روی شرکت عمران بهارستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ما هماهنگ با شرکت مادر تخصصی عمران در مرکز است و بر همین مبنا به مناسبت عید غدیر و نزدیکی به هفته دولت برنامه‌های آغاز عملیات اجرایی را در پیش رو داریم.او گفت: چندین مسجد نیمه کار در بهارستان داریم که خدمات رو بنایی آن‌ها انجام شده، از جمله این موارد مسجد قائم بهارستان است که به عنوان المان شاخص بهارستان 16 تا 17 سال برای تغییر و اصلاح و توسعه بوده است و طی هفت تا هشت ماه گذشته در نهایت شبستان آن تکمیل شد.اجرای شبکه فاضلاب اراضی غرب بهارستان از مشکلات مهم این شهر بود که شرکت عمران به شکل کامل اجرای آن را تقبل کرده است، در این زمینه قراردادی بسته شده و پیمانکار اجرایی نیز انتخاب شده است و امیدواریم مشکل فاضلاب به‌زودی رفع شود. مناقصه ایستگاه شهر بهارستان درحال برگزاری است، تکمیل و آماده‌سازی بلوک‌های 124، 125 و 126 انجام شده و در مجموع تحولات گسترده‌ای در این شهر درحال رخ دادن است که در پیشرفت وتوسعه شهرعمران شهری بهارستان چشم گیر خواهد بود.
راه‌اندازی مترو بهارستان 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
احمدی در ارتباط با متروی شهر بهارستان گفت: بهارستان اولین شهری است که با ریل به اصفهان متصل می‌شود. برای تکمیل، زیرسازی و روسازی مترو 150 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و سپس وارد بحث سیگنالینگ و برق رسانی می‌شویم.وی افزود: برآورد ما این است که در کل 450 میلیارد تومان برای تکمیل مترو نیاز است و بر این اساس در تلاش هستیم در قالب سفر هیئت دولت طی یک ماه آینده به بهارستان، با امضای مصوبه‌ای 200 میلیارد تومان وام بانکی از محل منابع ملی به عنوان کمک به این پروژه دریافت کنیم. او ادامه داد: البته پارامترهای مختلفی وجود دارد که با وجود هریک از آنها قیمت اتمام مترو تغییر خواهد کرد، ولی هدف اصلی هیئت مدیره شرکت عمران بهارستان این است که ریل گذاری، زیر سازی و روسازی مترو به پایان برسد و امیدواریم تا آن زمان قیمت‌ها ثبات یافته و تکلیف بودجه این طرح به شکل کامل مشخص شود.
بیمارستان 200 تخت خواب در بهارستان احداث می‌شود


مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به این که برای احداث بیمارستان در بهارستان نیز پیگیری‌های زیادی انجام شده گفت:، جای بیمارستان در شهر بهارستان خالی است، از این رو در صدد جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و حتی دولتی برای احداث آن در شهر بهارستان هستیم.زمینی به مساحت 4 هکتار پیش‌بینی کرده‌ایم و با فرماندهی ناجا نیز مذاکراتی انجام شده انشا‌الله امیدواریم این مذاکرات ومکاتبات به نتیجه برسد واین بیمارستان 200 تخت خوابی در این شهر توسط ناجا یا افراد علاقه‌مند به خدمت به مردم در این شهر احداث شود.وی ادامه داد: ساخت این بیمارستان علاوه بر پوشش مردم شهر بهارستان به حوزه‌های اطراف این شهر نیز خدمات ارائه می‌شود ونیازی نیست به اصفهان مراجعه کنند.
زمین آرامستان شهر بهارستان تعیین شد
وی در خصوص ایجاد آرامستان در شهر بهارستان که از مطالبات جدی مردم این شهر است نیز اظهار داشت: برای احداث آرامستان در شهر بهارستان با هماهنگی مشاور طرح جامع، زمینی را مشخص و به فرمانداری اعلام کرده‌ایم تا پس از تایید در اختیار شهرداری قرار گیرد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.احمدی درپاسخ به سوالی در خصوص تفکیک وظایف شرکت عمران بهارستان و شهرداری این شهر، گفت: تفکیک فعالیت میان شهرداری و شرکت عمران درحال شکل‌گیری است اما در طول سال‌های گذشته نیز در این زمینه مشکلی وجود نداشته است. در طول یک سال گذشته در زمینه فضای سبز تعامل خوبی با شهرداری داشتیم به طوریکه فضای سبز ایجادشده تحویل شهرداری قرار می‌گیرد.. وی ادامه داد: به طور کلی شرکت عمران خدمات تکلیفی خود مانند ایجاد و اصلاح معابر، تعمیر آسفالت ساخت مسکن و غیره را انجام می‌دهد و شهرداری هم خدمات حمل و نقل مسافری، جمع‌آوری زباله، اخذ جرائم، صدور پروانه ساخت وساز و موارد دیگر را بر عهده دارد و بدین ترتیب هیچ تداخلی در این فعالیت‌ها نداریم.
امضای تفاهم نامه ساخت 700 واحد مسکونی
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان در ادامه ازامضای تفاهم نامه همکاری شرکت عمران بهارستان و بنیاد مسکن اصفهان خبر داد واظهار داشت: مشارکت در اجرای محله سازی بخشی از فاز سه شهر جدید بهارستان به مساحت 76 هزار متر مربع در قالب 108 قطعه زمین مسکونی به متراژ عرصه 38 هزار و 286 مترمربع و شامل 700 واحد مسکونی با زیربنای 57 هزار و 430 مترمربع، همچنین چهار قطعه زمین تجاری برای احداث یک‌هزار و 140 متر مربع ساخت فضای تجاری، یک قطعه زمین ورزشی روباز برای احداث چهار هزار و 600 متر مربع فضای ورزشی از جمله مفاد این تفاهم نامه است. وی ادامه داد: واگذاری قطعه زمین آموزشی برای احداث مدرسه به مساحت سه هزار و 300 مترمربع، واگذاری یک قطعه زمین برای احداث مسجد به مساحت هزار مترمربع و تحویل سه قطعه زمین با کاربری فضای سبز به مساحت 25 هزار و 800 متر مربع از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه همکاری است. احمدی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه تعهدات بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، احداث و آماده بهره‌برداری نمودن موضوع مشارکت با احتساب هزینه‌های مرتبط با اخذ پروانه ساختمانی از قبیل طراحی مقدماتی و اجرایی و تهیه کلیه نقشه‌های اجرایی شامل تاسیسات مکانیکی، برقی، سازه، معماری، عوارض آموزش و پرورش، بیمه اجباری کارگران، بیمه حوادث و شخص ثالث و مسئولیت مدنی، هزینه‌های نظام مهندسی برای احداث 93 هزار و 400 مترمربع زیر بنا با کاربری‌های مسکونی، تجاری، ورزشی، مذهبی، آموزشی و فضای سبز است.

احداث مجتمع مسکونی در70 هکتاراز زمین‌های غرب بهارستان
وی ادامه داد: همچنین قرارداد مشارکت احداث مجتمع مسکونی ویژه در زمینی به مساحت 12 هزار و 800 مترمربع در اراضی غرب بهارستان بین شرکت عمران بهارستان و یک شرکت فنی و مهندسی امضاء شده است و70 هکتار از زمین‌های غرب بهارستان نیز برای ایجاد واحدهای مسکونی، نقشه‌برداری و تحویل مالکان شده، این اراضی در قالب یک‌هزار و 370 پلاک پیاده‌سازی و به مالکان واگذار شده است. احمدی در ادامه از آغازآسفالت خیابان‌های اصلی فاز دوم و سوم در شهر بهارستان خبر داد واظهار داشت:، برای آسفالت این خیابان‌ها 90 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.وی همچنین از تکمیل و آماده‌سازی بلوک‌های 124، 125 و 126 شهر بهارستان را مورد اشاره قرار داد وگفت: برای اجرای این طرح شامل آماده‌سازی سه محله از فاز دوم این شهر، تا کنون 700 میلیون تومان هزینه شده است.او افزود: با تکمیل آماده‌سازی این بلوک‌ها در فاز دوم، امسال تحولی را در زمینه آماده‌سازی این بخش از شهر جدید بهارستان شاهد خواهیم بود.
21هزار واحد مسکونی با 2 میلیون و300 هزار متر مربع زیربنا در شهر بهارستان
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید اضافه کرد: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید سال گذشته ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را در دستور کار قرار داده است که 21 هزار واحد آن در مجموع با زیربنای حدود دو میلیون و 300 هزار مترمربع سهم شرکت عمران بهارستان شده است. وی افزود: این طرح به روش‌های واگذاری زمین مسکونی، مشارکت در ساخت واحد مسکونی و مشارکت در محله‌سازی در شهرهای جدید اجرا می‌شود. احمدی تصریح کرد:بر این اساس اقدامات انجام گرفته توسط شهرهای تابعه شرکت عمران، شهرهای جدید به‌صورت روزانه ازسوی شرکت مادر رصد شده و شرکت عمران بهارستان هر دو هفته از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید ارتباط برقرار می‌کند و روند اجرای طرح را گزارش می‌دهد.
ارائه تسهیلات برای ساخت وسازدر زمین‌های واگذاری شده
مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان در ادامه این نشست خبری از طرح جدید این شرکت برای رونق ساخت وساز خبر داد وگفت: شرکت عمران بهارستان در نظر دارد در راستای سیاست‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در چارچوب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و تسریع در آبادانی شهر بهارستان با ظرفیت محدود نسبت به برنامه‌ریزی جهت معرفی و اخذ تسهیلات برای پلاک‌های واگذاری شده قبلی که تاکنون در آن‌ها واحد مسکونی احداث نشده اقدام کند از این رو متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن مدارک مالکیت حداکثر تا 9 شهریورماه سال جاری به این شرکت مراجعه کنند تا مقدمات کار برای آنها فراهم شود.
بهارستان با آ ینده‌ای روشن در توسعه وعمران شهری
وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص افق آینده این شهر خاطر نشان کرد: بهارستان آینده بسیار روشنی دارد در مقایسه با شهرهای جدید و حتی شهرهای اطراف اصفهان که قرار است سرریز جمعیت اصفهان به این شهرها منتقل شود قابل مقایسه نیست. احمدی با بیان این که قیمت زمین در این شهر رشد خوبی داشته است اظهار داشت: البته قیمت زمین معیار مناسبی برای سنجش شهرها نیست اما با شروع فعالیت هایمان در محور میانی شهر بهارستان و افتتاح خط مترو بهارستان به اصفهان شاهد تحول چشمگیری در این شهر خواهیم بود و افق بسیار روشنی را خواهیم دید. در پایان این جلسه به پاس زحمات خبرنگاران با اهدای لوح وهدایا از تلاش گران عرصه خبر واطلاع‌رسانی تجلیل به عمل آمد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر بهارستان:
در مجموع تحولات گسترده‌ای در این شهر درحال رخ دادن است که در پیشرفت وتوسعه شهرعمران شهری بهارستان چشم گیر خواهد بود
سایر اخبار این روزنامه
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام دستاورد بزرگ حج انباشتن توان ها برای مقابله با دشمنان مشترک است برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: رفع مشکلات مردم هدف اصلی سیاستگذاری‌ها باشد واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ: برای اظهارنظر درباره ایران، نیازی به هیچ مجوزی نداریم شناخت شرایط مرجعیت پنتاگون: ترامپ مقصر بازگشت داعش در عراق و سوریه است رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: شکایت از 150 شخص حقیقی و حقوقی درباره بازگشت ارز صادراتی حکم مصادره برج بنیاد علوی درمنهتن نیویورک رد شد مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد: آماده‌سازی ده هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان اصفهان تهذیب نفس، نیاز امروز مصوبه اختصاص اعتبار بازسازی خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان ابلاغ شد برنده مالزیایی حقوق بشر اسلامی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه آشکار نقض حقوق بشر در جهان است ظریف در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی مجلس: آمریکا نگران شکست خود در صحنه دیپلماسی است غریب آبادی خطاب به سازمان‌های بین‌الملل و سفرای مستقر در وین: تحریم ظریف، نقض فاحش حقوق بین الملل است