حکم مصادره برج بنیاد علوی درمنهتن نیویورک رد شد

دادگاه تجدید نظر فدرال حکم هیات منصفه در خصوص اجازه مصادره برج منهتن بنیاد علوی در نیویورک آمریکا را رد کرد.
آسوشیتدپرس گزارش داد: دادگاه تجدید نظر فدرال ادله هیات منصفه در خصوص مصادره برج بنیاد علوی در منهتن نیویورک به بهانه نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را رد کرد.
وزارت دادگستری آمریکا امیدوار بود با فروش این ساختمان 36 طبقه‌ای در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مبلغی حدود یک میلیارد دلار به دست آورد و آن را میان قربانیان بمب‌گذاری‌هایی که مدعی است ایران در آن دست داشته؛ توزیع کند.
پیشتر یک دادگاه زیر نظر وزارت دادگستری آمریکا خواستار فروش ساختمان 36 طبقه اداری و سایر مستغلات مربوط به بنیاد علوی و پرداخت پول‌های حاصل از آن به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی 11 سپتامبر و سایر قربانیان وقایع تروریستی شده بود.


دولت آمریکا به عنوان شاکی این پرونده مدعی است که بنیاد علوی با وجود تحریمهایی که واشنگتن در سال 1995 میلادی (1374) برضد ایران وضع کرد، همچنان به پرداخت سهم درآمد شریک خود و نقض تحریمها ادامه داده است.
مقامات بنیاد علوی نیز درخواست تجدید نظر در حکم صادر را کرده بودند.
دولت آمریکا گفته بود که عواید حاصل از این ساختمان 36 طبقه که ارزش آن می‌تواند به بالغ بر یک میلیارد دلار برسد را به قربانیان حوادث تروریستی اختصاص می‌دهد.
رد شدن این حکم، شکستی برای وزارت دادگستری آمریکا به شمار می‌آید.
سایر اخبار این روزنامه
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام دستاورد بزرگ حج انباشتن توان ها برای مقابله با دشمنان مشترک است برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: رفع مشکلات مردم هدف اصلی سیاستگذاری‌ها باشد واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ: برای اظهارنظر درباره ایران، نیازی به هیچ مجوزی نداریم شناخت شرایط مرجعیت پنتاگون: ترامپ مقصر بازگشت داعش در عراق و سوریه است رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: شکایت از 150 شخص حقیقی و حقوقی درباره بازگشت ارز صادراتی حکم مصادره برج بنیاد علوی درمنهتن نیویورک رد شد مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد: آماده‌سازی ده هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان اصفهان تهذیب نفس، نیاز امروز مصوبه اختصاص اعتبار بازسازی خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان ابلاغ شد برنده مالزیایی حقوق بشر اسلامی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه آشکار نقض حقوق بشر در جهان است ظریف در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی مجلس: آمریکا نگران شکست خود در صحنه دیپلماسی است غریب آبادی خطاب به سازمان‌های بین‌الملل و سفرای مستقر در وین: تحریم ظریف، نقض فاحش حقوق بین الملل است