واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ: برای اظهارنظر درباره ایران، نیازی به هیچ مجوزی نداریم

پاریس یک روز پس از هشدار توییتری ترامپ به ماکرون در باره گفتگو با تهران در پاسخ به این پیام تاکید کرد که برای اظهار نظر در باره ایران نیاز به «هیچ مجوزی» ندارد.
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه کشورش برای پرداختن به موضوعات مرتبط با ایران و اظهار نظر در باره این کشور نیاز به هیچ مجوزی ندارد به صراحت نسبت به انتقاد‌های روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص واکنش نشان داد.
رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه تصریح کرد: «فرانسه با لحاظ حق حاکمیت درباره ایران سخن می‌گوید. فرانسه به شدت در جهت صلح و امنیت در منطقه متعهد است و تلاش می‌کند، فرانسه همچنین تلاش دارد تا زمینه کاستن از تنش‌ها را فراهم کند و برای این کار به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»
*سفارت فرانسه در تهران: پاریس به برجام وفادار است


سفارت فرانسه درتهران هم طی رشته توییتی تصریح کرد: فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته‌ای است، وفادار است و مانند دیگر کشورها بجز ایالات متحده به امضای خود پای برجام احترام می‌گذارد.
سفارت فرانسه در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ درباره تلاش‌های مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش تنش در منطقه اعلام کرد: او (وزیر خارجه فرانسه) مسلما مقامات آمریکا را در جریان امور می‌گذارد همه تلاش‌ها باید دست به دست هم دهند تا شرایط بحرانی کنونی به یک رویارویی خطرناک مبدل نشود.
در ادامه این رشته توییت آمده است: «افزایش تنش‌ها نیازمند ابتکاراتی سیاسی برای نیل به شرایط لازم برای گفت وگوست. این همان کاری است که رئیس‌جمهور ماکرون با شفافیت تمام به همراه شرکای ما که در وهله اول امضا کنندگان اروپایی برجام هستند، درحال انجام است.»
در بخش دیگری از این توییت بیان شده است: «فرانسه به برجام که مانع اشاعه هسته است وفادار است. این کشور مانند دیگر طرف‌ها به جز ایالات متحده به امضای خود پای برجام احترام می‌گذارد و از ایران قویا درخواست می‌کند که به اجرای تعهداتش بازگردد.»
دونالد ترامپ در تازه‌ترین توییت خود مدعی شد که ایران برای مذاکره با آمریکا بی‌تابی می‌کنند، اما دارند نشانه‌های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه می‌دهند.
ترامپ در این توئیت نوشت: می‌دانم که مکرون نیت خوبی دارد؛ مثل بقیه، ولی هیچ کس از طرف واشنگتن حرف نمی‌زند؛ جز خود آمریکا. هیچ کس به هیچ شکل و نوعی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.
سایر اخبار این روزنامه
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام دستاورد بزرگ حج انباشتن توان ها برای مقابله با دشمنان مشترک است برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: رفع مشکلات مردم هدف اصلی سیاستگذاری‌ها باشد واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ: برای اظهارنظر درباره ایران، نیازی به هیچ مجوزی نداریم شناخت شرایط مرجعیت پنتاگون: ترامپ مقصر بازگشت داعش در عراق و سوریه است رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: شکایت از 150 شخص حقیقی و حقوقی درباره بازگشت ارز صادراتی حکم مصادره برج بنیاد علوی درمنهتن نیویورک رد شد مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد: آماده‌سازی ده هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان اصفهان تهذیب نفس، نیاز امروز مصوبه اختصاص اعتبار بازسازی خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان ابلاغ شد برنده مالزیایی حقوق بشر اسلامی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه آشکار نقض حقوق بشر در جهان است ظریف در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی مجلس: آمریکا نگران شکست خود در صحنه دیپلماسی است غریب آبادی خطاب به سازمان‌های بین‌الملل و سفرای مستقر در وین: تحریم ظریف، نقض فاحش حقوق بین الملل است