برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

مراسم برائت از مشرکین با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد. زائران ایرانی در این مراسم یکصدا شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ در این مراسم عبادی-سیاسی که صبح دیروز با قرائت آیات برائت از مشرکین و حضور گسترده زائران بیت‌الله الحرام در بزرگترین چادر زائران ایرانی در صحرای عرفات برگزار شد.
زائران ایرانی شعارهایی چون «امروز روزذلت امریکاست - پایان اقتدار خود کامه هاست»، «اسرائیل جرثومه فساد است»، «تبت یدالکافرین – من بلدالمسلمین» و «مرگ بر امریکا و اسرائیل» سر دادند.
زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز نهم ذی الحجه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین؛ در قطعنامه‌ای 5 ماده‌ای هرگونه تلاش کشورها برای عادی سازی مناسبات با رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.


زائران کشورمان در این قطعنامه از سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار نموده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم، تاکید کردند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما حجاج بیت‌الله الحرام نسبت به هرگونه استحاله محتوایی، راه‌اندازی گروه‌های تندرو به ظاهر اسلامی، دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر نموده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌نماییم.
* ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین، آزادی قدس شریف، نخستین قبله‌گاه مسلمانان از چنگال رژیم کودک کش صهیونیستی را آرمان و اولویت بی‌بدیل امت اسلامی دانسته و ضمن حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین، هرگونه عادی سازی مناسبات با این رژیم جنایتکار را که باعث ایجاد خلل در صفوف یکپارچه مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی می‌‌شود، محکوم می‌نمائیم.
3- ما حجاج بیت‌الله الحرام با یادآوری رسالت و نقش سازمانهای بین‌المللی بویژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پایبندی به حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در برابر زیاده خواهی کشورهای مستکبر و نظام سلطه، تاکید می‌نمائیم.
رئیس سازمان حج و زیارت:مراسم برائت از مشرکین تبلوری ازعزت، کرامت و اقتدار ملت ایران بود
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برگزاری مراسم برائت از مشرکین تبلوری از عزت، کرامت و اقتدارملت ایران بود مراسمی که زاییده قدرت و قوت این ملت، خون شهدا، امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب است.
علی رضا رشیدیان در حاشیه مراسم برائت از مشرکین امسال درعرفات به خبرنگاران افزود: ملت ایران در این مراسم برائت خود را از استکبار، کفار و ظالمان و نیز دفاع ازملت مظلوم فلسطین را فریاد کردند.
وی در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه و وضعیت خدمات رسانی به زائران طی امسال در قیاس با قبل اظهار کرد: در مذاکراتی که با وزارت حج عربستان و موسسه مطوفین ایرانی وزارت حج این کشور داشتیم تمامی ملاحظات و تدابیرلازم برای پذیرایی، اقامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران برنامه‌ریزی شد.
وی عنوان کرد:چنانکه روز جمعه سنگین‌ترین ترابری برای جابجایی 90 هزارزائر را داشتیم و بدون مشکلی به انجام رسید که بیش از100 هزار نفر از خواهران و برادران اهل سنت صبح و عصر جمعه مابقی زائران را آن هم در زمانی کمتراز وقت پیش‌بینی شده از مکه منتقل شدند.
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: دیروز صبح هم زائران اهل سنت خیلی زودتر از زمان پیش‌بینی شده از منا به عرفات انتقال یافتند.
رشیدیان درموضوع برنامه‌ریزی برای رمی جمره هم گفت: بدین منظور برای کاهش ازدحام و سهولت درانجام اعمال پیش‌بینی شده که بیش از50 درصد زائران ما شامل بانوان و افراد معذورین و غیره با عنوان وقوف اضطراری به منا اعزام و صبح زود برای رمی جمره اعزام شده و باز می‌گردند.
وی گفت: اما برای مردان هم مسیرها و ساعت‌های حرکت پیش‌بینی و مدیران کاروان‌ها در این رابطه توجیه شده و آموزشهای لازم رادریافت کرده‌اند و با محاسبات دقیقی که از مشعر تا منا و منا تا رمی جمره عقبه صورت گرفته مسیر کاملا مشخص و نیروهای امدادی هم درمسیرمستقرو امکانات لازم هم تدارک شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین برای آن دسته از زائرانی که به هر دلیلی اعم از بیماری و مشکل جسمی و.. توان انجام اعمال را ندارند هیات پزشکی حج و زیارت خدمات لازم را برنامه‌ریزی کرده و بدین منظور تعدادی از این افراد با آمبولانس و امکانات پزشکی به منا منتقل شده‌اند و به نیابت اعمالشان انجام می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام دستاورد بزرگ حج انباشتن توان ها برای مقابله با دشمنان مشترک است برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی: رفع مشکلات مردم هدف اصلی سیاستگذاری‌ها باشد واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ: برای اظهارنظر درباره ایران، نیازی به هیچ مجوزی نداریم شناخت شرایط مرجعیت پنتاگون: ترامپ مقصر بازگشت داعش در عراق و سوریه است رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: شکایت از 150 شخص حقیقی و حقوقی درباره بازگشت ارز صادراتی حکم مصادره برج بنیاد علوی درمنهتن نیویورک رد شد مدیرعامل شرکت عمران بهارستان خبر داد: آماده‌سازی ده هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهر بهارستان اصفهان تهذیب نفس، نیاز امروز مصوبه اختصاص اعتبار بازسازی خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان ابلاغ شد برنده مالزیایی حقوق بشر اسلامی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمونه آشکار نقض حقوق بشر در جهان است ظریف در دیدار اعضای فراکسیون دیپلماسی مجلس: آمریکا نگران شکست خود در صحنه دیپلماسی است غریب آبادی خطاب به سازمان‌های بین‌الملل و سفرای مستقر در وین: تحریم ظریف، نقض فاحش حقوق بین الملل است