آیا نتیجه حذف4 صفر صفر خواهد شد

درخبرها آمده که کلیات لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر حذف 4صفر از پول ملی در هیئت دولت به تصویب رسید.
از زمانی که انسانها برای سهولت در معامله و داد و ستد پول را اختراع کردند چند هزار سال می‌گذرد و با گذشت زمان ارزش و واحد پولها همیشه در حال تغییر بوده، از زمان هخامنشیان که واحد پول ایران دریک بوده تا واحدهای مانندپشیز، دینار، محمودی، صنار، عباسی، پاپاسی، شاهی، قران، تومان،ریال و اینک باز هم تومن. همیشه دستخوش تغییر وتحولات بوده است.
تغییر واحد پول و حذف صفرها و ارزش پول ملی هرکشور طبق نظر کارشناسان اقتصادی به علت و عوامل مختلف بستگی داشته و دارد. ولی شاخص ترین عامل درث بات و ارزش گذاری واحد پول ملی هرکشور دو فاکتور مهم می‌باشد. یکی تولید و دیگری اشتغال و همین عوامل موجب شده که ده‌ها‌ کشور دولت‌ها‌ برای اینکه ارزش پول ملی شان را حفظ کنند و رونق اقتصادی ایجاد کننداقدام به حذف صفرها از پول ملی شان بکنند و در واقع به عنوان یک راهکار دست به شوک درمانی اقتصادی بزنند.
تا اینجا کار فکر نمی‌کنم کسی بخواهد اشکالی وارد نماید. ولی پرسش‌ها‌ی زیادی در جامعه مطرح است که باید جواب داده شود که آیا در شرایط اقتصاد بیمار جامعه‌مان که هم تورم لجام گسیخته داریم وهم رکود اقتصادی، در شرایطی که قیمت‌ها در برابر قدرت خرید مردم ناعادلانه است.درشرایطی که معضل اشتغال و جمعیت میلیونی جوانان تحصیل کرده جویای کار داریم. در شرایطی که متاسفانه تولید زیر سوال است و هر روز خبرهای ازتعطیلی کارگاه‌ها‌ و کارخانجات بگوش می‌رسد. در شرایطی که بازهم


به علت اقتصاد بیمارجامعه چندمیلیون جوان در سنین ازدواج نمی‌توانند زندگی مشترک تشکیل بدهند. حذف 4صفر و سقوط
چند هزار برابری ارزش پول ملی آیا شفا بخش
وضعیت اقتصادی ما خواهد بود. آیا
پیش زمینه‌ها‌ی اجرای این کار فراهم شده است.
آیا در چنین شرایطی هزینه سرسام آور حذف 4صفر وچاپ اسکناس‌ها‌ی جدید و سکه‌ها به عنوان پول خرد صرفه اقتصادی دارد. اگر در کوتاه‌مدت تاثیر روانی در مهار تورم داشته باشد آیا دولت مردان فکر جهش خطرناک و عوارض پیش بینی نشده آن را به جامعه سنجیده‌اند.
شاید دولت همه اماها و اگرها را نادیده گرفته و برای سرگرمی مردم و ثبت حرکت تاریخی در کارنامه خود دست به چنین اقدامی می‌زند.
شوربختانه بسیاری از آگاهان اقتصادی معتقدند که مشکل اقتصادی جامعه ما باحذف 4صفر و تغییر واحد پولی از ریال به تومان درست نمی‌شود.