توهین به خبرنگار در روز خبرنگار

آفتاب یزد – گروه شبکه: چند وقت پیش خبرنگاری با محمد قانبیلی عضو شورای‌عالی استان‌ها به گفتگو می‌پردازد. در این گفتگو قانبیلی در پاسخ به این پرسش که در صورتی که شورا دیگر مبلغی تحت عنوان هزینه‌ ایاب و ذهاب پرداخت نکند آیا شما باز هم در این مجامع شرکت خواهید کرد یا خیر، گفت: «مگر بنده برای دریافت پول این مجامع می‌روم، الحمدلله بنده آنقدر دارم که با ۱۰ تا ۱۵ میلیون زندگی نکنم!» وی در ادامه عکسی در ارتباط با چکی به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گوشی موبایل خود به خبرنگاران نشان داد و گفت: «این چک بابت مبایعه‌نامه یک ملک بوده است.» وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه کارتان چیست؟ گفت: «ما آشغال جمع می‌کنیم.»
فیلم این گفتگو منتشر می‌شود تا این که در روز خبرنگار، قانبیلی در حاشیه صحن علنی شورا بابت نشر صحبت‌های خود در اجلاس پیشین مبنی بر «فروش ملکی به مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان و عدم نیاز مالی وی به منابع مالی شورای عالی استان‌ها» به خبرنگاران حاضر توهین کرد. او خبرنگاران حاضر در جلسه را «بی‌شعور» خطاب کرد و ضمن تهدید به سمت آن‌ها حمله‌ور شد! تمام حرف این عضو شورای‌عالی استان‌ها این بود که چرا خبرنگاران فیلم مصاحبه او را منتشر کرده‌اند.
اکنون نوع رفتار قانبیلی با خبرنگاران با واکنش کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «بعضا چه آدم‌های عجیب و غریبی نماینده هستند...»


دیگری نوشت: «فیلم خصوصی نبوده که میگی چرا پخش کردی. وقتی مصاحبه می‌کنی یعنی پخش میشه»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: در همه دنیا خبرنگار چشم و گوش ملت است. اینکه مصاحبه را بیار من ببینم بعد پخش کن قانون من‌درآوردیه»
کاربر دیگری گفته است: « وقتی جلو دوربین اینقدر عصبی و بی‌ادبه، ببین وقتی مردم واسه کاری پیشش برن دیگه چه می‌کنه؟»
کاربران دیگر نوشته‌اند: این با این اعصابش میخواد از حق و حقوق مردم دفاع کنه چقدر پرخاشگره»، «اول دوربین رو که می‌بینند هیجان‌زده میشن و هر حرفی می‌زنند بعد که بازتاب پیدا می‌کنه شاکی میشن»، «همین که این کلیپ الان پخش شده برا این آقا کافیه..»، با رای مردم انتخاب میشن... به مردم فخر میفروشن...وقت قبلی میدن»، «این نماینده به معاملات میلیاردی‌اش فخر می‌فروشد و تازه به دوران رسیدگی خود را به نمایش می‌گذارد. وقتی از شغل او پرسیده می‌شود خود را به تمسخر «آشغال‌جمع‌کن» می‌نامد و عملا کارگران شهرداری‌ را تمسخر می‌کند توهینش به خبرنگاران که جای خود دارد.»