نفوذ فرهنگ ایرانی در جلسه‌ای ضدایرانی!

آفتاب یزد – گروه شبکه: اخیرا تصویری از دیدار ریما بنت بندر بن سلطان، سفیر عربستان در واشنگتن و دیوید شنکر، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا منتشر شده که جنجال بزرگی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عربی به دنبال داشته است. در این تصویر ریما بنت بندر بن سلطان در کنار دیوید شنکر ایستاده و پشت آنها یک فرش دست‌بافت ایرانی به عنوان تابلو به دیوار آویزان شده است که کلمه «ایران» روی آن نوشته شده و به وضوح دیده می‌شود. لازم به ذکر است فرشی که پشت آنها آویزان است از شهر اصفهان است و این نوع فرش از بهترین نوع است و قدیمی نیست. از همین رو وجود فرش ایرانی در این دیدار صدای کاربران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را در آورده است. آنها نوشته‌اند: «لااقل جایی عکس می‌گرفتید که تولیدات ایران نباشد!»، «نام ایران را روی فرش پشت سر آنها ببین»، «هزاران بار مبارک باد! فرش ایرانی پشت سر آنها روی دیوار نصب شده است. لابد این روزها، این نوع فرش رواج زیادی خواهد یافت.»

> واکنش کاربران
اما این دیدار که با بک‌گراندی ایرانی همراه شده است واکنش جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران را نیز در پی داشته است.


یکی از کاربران نوشته است: «سفیر عربستانی، دستیار وزیر آمریکایی و پس‌زمینه ایرانی!»
کاربر دیگری نوشت: «تصویری از سفیر عربستان در واشنگتن و دستیار وزیر خارجه آمریکا، زیباترین چیز در تصویر فرش دست‌بافت ایرانی است که نام ایران به وضوح در آن دیده می‌شود»
دیگری نوشت: «درود بر فرهنگ و هنر ایران که همه جا نفوذ کرده»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «این نشان آن است که شماها هرکجا که باشید یک ایرانی بالای سرتان است پس مواظب باشید»، «این مورد مطلب عجیبی نیست ما ملتی هستیم که اولین منابع تاریخ و از اولین تمدن‌ها هستیم که دیگران خواسته یا ناخواسته از این تاریخ و تمدن برای کسب وجهه استفاده می‌کنند»،‌ «بسی افتخار است برای هنر ایران و خفت است برای عربستان و آمریکا که از خود چیزی ندارند»، «فرش ایرانی چه خودنمایی می‌کنه اون پشت»، «نفوذ فرهنگ ایران در جلسات ضدایرانی دشمنان ایران!»، «سعودی‌ها هرجا بروند، زیر سایه ایران‌اند. در ملاقات سفیر عربستان در آمریکا با مدیرکل وزارت خارجه آمریکا، فرش ایران زینت‌بخش دیدار آنان است.»،‌ «قالی پشت سرشان را ببینید؛ ایران قهرمان است»، «هرجا برند نشانی از ایران و ایرانی هست نمی‌تونن از ما غافل بشن»، ایران بک‌گراند منطقه هست»، «آفرین بر بافنده این فرش که اسم ایران رو داخل فرشش آورده وگرنه از کجا معلوم میشد فرش ایرانیه. درود بر هنرمندان قالیباف ایرانی»، فرش ایران درخشش جهانی دارد.»