افتتاح 2500خط دو قطار شهری مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهور

با حضور معاون اول رئیس جمهور 2500 طرح عمرانی، اشتغالزایی و اردو‌های دانشجویی کمیته امداد از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
دکتر اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با شهرستان‌های نیشابور، درگز و مشهد 2500 طرح عمرانی، اشتغالزایی و اردوهای دانشجویی کمیته امداد را افتتاح کرد.
دکتر جهانگیری در جریان این افتتاح از اقدامات خوب کمیته امداد به خاطر احداث 500 نیروگاه خورشیدی خانگی که تعداد 65 نیروگاه در نیشابور است قدردانی کرد و گفت: نیروگاه خورشیدی به عنوان یکی از نیازهای اصلی کشور توسط مددجویان و با سرمایه‌گذاری آنها راه‌اندازی شده و امیدوارم این برنامه در استان‌های دیگر نیز اجرایی شود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به افتتاح دو هزار واحد مسکونی مددجویی در شهرستان درگز، ساکنان این منطقه را مرزداران سرافراز جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت از مرزهای کشور است به گونه‌ای که احدی حق تجاوز به مرزهای کشور را ندارد همانگونه که در مرزهای آبی نشان دادیم که حتی اگر قدرت بزرگی مانند آمریکا بخواهد به مرزهای ما نزدیک شود با عکس العمل قاطع نیروهای مسلح کشور مواجه خواهد شد.


دکتر جهانگیری همچنین از برنامه‌ریزی کمیته امداد برای ساخت مسکن مددجویان قدردانی و اظهار امیدواری کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه ساخت مسکن برای همه نیازمندان کشور فراهم شود.
بازدید جهانگیری از نمایشگاه دستاورد‌های کارآفرینان برتر کمیته امداد
معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه دستاورد‌های کارآفرینان برتر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی بازدید کرد.
اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان خراسان رضوی، در بدو ورود به اردوگاه ثامن الائمه که محل برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان است، با حضور در یادمان شهید گمنام، به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
گفتنی است در این نمایشگاه که در حاشیه همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد استان خراسان رضوی برگزار شده است، طرح‌های تجاری شده از رویدادهای کارآفرینی، طرح‌های دانش بنیان و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.
بازدید از شرکت دامداری و کشاورزی طوس
معاون ا‌ول رئیس جمهور از مجموعه شرکت دامداری و کشاورزی طوس در شهرستان چناران بازدید کرد.
دکتر جهانگیری در جریان سفر به استان خراسان رضوی، با حضور در مجموعه شرکت دامداری و کشاورزی طوس، طرح گاوداری 1000 راسی سیمنتال را مورد بهره‌برداری قرار داد.
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این طرح با توضیح مسئولان در جریان روند تولیدات و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد و بهره‌برداری از این مجموعه قرار گرفت.
طرح گاوداری 1000 راسی سیمنتال با تولید 7500 تن شیر در سال و تولید متوسط 800 راس گوساله و 105 تن گوشت در سال، برای 60 نفر بطور مستقیم و 160 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
این واحد دامداری فعالیت خود را در سال 97 با وارد کردن 999 راس تلیسه آبستن و غیر آبستن از نژاد سیمنتال از کشورهای اتریش و آلمان آغاز کرده است.
طرح توسعه دامداری به 2000 راس با اعتبار 250 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 60 نفر و نیز طرح بیوگاز با اعتبار 150 میلیارد ریال با هدف تولید برق یک مگاوات و تولید گاز و فرآوری کود کمپوست از برنامه‌های آینده شرکت دامداری و کشاورزی طوس در این مجموعه است.
بهره‌برداری از 3 طرح و خط تولید جدید در گروه تولیدی عالیس
معاون اول رئیس جمهور کارخانه تولیدی رزین فرم، طرح خط تولید نوشیدنی در بسته‌بندی قوطی و شیشه و طرح خط تولید دی اکسید کربن (CO2) را در گروه تولیدی عالیس افتتاح کرد.
دکتر جهانگیری با حضور در مجموعه گروه تولیدی عالیس در شهرستان چناران، ضمن بهره‌برداری و بازدید از سه طرح کارخانه تولیدی رزین فرم، طرح خط تولید نوشیدنی در بسته‌بندی قوطی و شیشه و طرح خط تولید دی اکسید کربن (CO2) در این مجموعه، با توضیح مسئولان و مدیران گروه تولیدی عالیس در جریان چگونگی اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این پروژه‌ها و ظرفیت تولید و اشتغالزایی آنها قرار گرفت.
کارخانه تولیدی رزین فرم چناران با تولید پریفورم مورد نیاز برای تولید بطری‌های مورد استفاده در صنعت نوشیدنی با 3 خط فعال و تمام وقت دارای 96 قالب و قابلیت تولید در 8 سایز با ظرفیت تولید 25 تا 43 هزار عدد در هر ساعت است که برای 66 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی داشته است.
طرح خط تولید نوشیدنی در بسته‌بندی قوطی و شیشه با ظرفیت تولید 28 هزار بطری و 48 هزار قوطی در ساعت، برای 108 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
همچنین طرح خط تولید دی اکسید کربن (CO2) به منظور تولید گاز کربنیک مورد استفاده در صنعت نوشیدنی با ظرفیت تولید 1500 کیلوگرم در ساعت و اشتغالزایی برای 20 نفر راه‌اندازی شده است.
امروز اولویت اصلی کشور اقتصاد و ایجاد اشتغال است
معاون اول رئیس جمهور در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان رضوی با اشاره به خدمات گسترده کمیته امداد امام خمینی(ره) در اقصی نقاط کشور برای فقرزدایی و کمک به محرومین و مستضعفین گفت: کارنامه کمیته امداد سراسر افتخار و سرافرازی است و این کمیته توانسته ارتباط خوبی با دولت و خیرین کشور برقرار کرده و گام‌های بلندی در جهت کمک به محرومین بردارد.
دکتر جهانگیری ادامه داد: امروز اولویت اصلی کشور اقتصاد و ایجاد اشتغال است، بنابراین کسانی که با حداقل امکانات در این مسیر تلاش کرده‌اند شایسته تشکر هستند. امروز تعداد زیادی از افرادی که زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند به خاطر توانمند شدن از این خانواده خارج شده‌اند که موضوعی قابل تامل است این اتفاق ازسویی می‌تواند باری از دوش دولت بردارد و ازسوی دیگر فرصت تحت پوشش قرار دادن افراد بی‌بضاعت دیگر را به وجود آورد.
جهانگیری افزود: فقط یارانه‌های پنهان بیش از هزار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که به جای ضعیف‌ترین افراد جامعه به ثروتمندان تعلق می‌گیرد این ارقام قابل مقایسه با اعداد اعلام شده در خصوص کسری بودجه نیست بنابراین ما می‌توانیم از مشکلات با همت و تصمیمات بزرگ عبور کنیم.
وی با تاکید بر این که یکی از مهم‌ترین وظایف نظام اسلامی استقرار عدالت و محرومیت زدایی از اقصی نقاط کشور است تصریح کرد: امام خمینی(ره) متناسب با سیاست محرومیت زدایی و استقرار عدالت، نهادهایی را تاسیس کرد که یکی از این نهادها جهاد سازندگی بود و گام‌های بلندی در جهت رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور برداشت.
معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت تلاش کرده است این برنامه را هر سال متناسب با تورم دنبال کند و این میزان را افزایش دهد و این تصمیمی است که تغییر ناپذیر است و دولت با وجود محدودیت‌های بودجه تلاش می‌کند در حد امکان این افزایش انجام شود.
وی یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد که با حمایت دولت در دستور کار قرار گرفته است را احداث مسکن برای مددجویان عنوان کرد و افزود: در این جهت گیری تلاش شده است با کمک منابع دولتی و منابعی ازسوی خیرین واحدهای مسکونی مورد نیاز مددجویان را تامین کنیم.
دکتر جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی:
نظام نسبت به حل آسیب‌های اجتماعی حساسیت ویژه‌ای دارد
دکتر اسحاق جهانگیری عصر در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی اظهار داشت: امروز که بیش از یکسال از تحریم‌های آمریکا می‌گذرد، همه مسئولین هماهنگ و همدل زیر نظر رهبر انقلاب تلاش کرده‌ایم و خوشبختانه شرایط اقتصادی امروز ایران نسبت به یکسال گذشته بهتر شده است.
جهانگیری با تاکید بر این که ما به عنوان مسئولین کشور باید مسیر حل مشکلات اقتصادی را با جدیت دنبال کنیم، گفت: آنها ممکن است در این میان شیطنت کنند و بخواهند با این ادعا که مسائل بین‌المللی در آستانه حل و فصل قرار دارد ذهن ما را از تلاش برای حل مشکلات منحرف کنند اما ما باید مسیری را که برای اداره کشور در پیش گرفته‌ایم با جدیت ادامه دهیم و به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشیم.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که در دوره تحریم گذشته آمریکا یکی از بخش‌ها که تحت فشار قرار داشت بنزین بود اما امروز در اوج تحریم‌ها، بنزین با استاندارد یورو پنج صادر می‌کنیم که این اقدامی مهم و شاهکار است.
دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که امسال از مدیران دولتی انتظارداریم صرفه جویی پیشه کرده و راهی برای درامدهای جدید پیدا کنند گفت: هیچ گونه هزینه اضافی و بریز و بپاش از هیچ مدیری قابل قبول نیست و باید با جدیت به دنبال حل مشکل مردم باشیم و درسمینارها و سفرهای خارجی نیز محدودیت جدی اعمال شده است.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز اعمال حج تمتع 2 میلیون زائر بیت‌الله الحرام اعتراف سه مقام ارشد پیشین آمریکا به توانایی نظامی ایران جو بایدن: باید از شر ترامپ خلاص شویم افتتاح 2500خط دو قطار شهری مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهور با حضور وزیر راه و شهرسازی؛ ساخت قطعه اول محور جدید پلدختر- خرم‌آباد آغاز شد روسیه: خروج آمریکا از برجام تنش‌های منطقه‌ای را افزایش داد فایننشال تایمز: ظریف یکی از زیرک‌ترین دیپلمات‌های دنیاست رئیس قوه قضاییه: فرد ناصالح به پرونده‌ها رسیدگی نکند افزایش 2.5 میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان سال برادر رهبر انصارالله ترور شد معاون خدمات شهری شهرداری تهران: 30 هزار دام زنده عشایر تهران در عید قربان عرضه می‌شود کشف 200 قبضه سلاح در مرزهای شمالغرب کشور ازسوی سخنگوی قوه قضاییه؛ خبر بازداشت جعفری دولت آبادی تکذیب شد پمپئو ایران‌شناسی بخواند سخنگوی وزارت خارجه: مقابله با تهدید حضور صهیونیست‌ها در خلیج‌فارس حق ایران است دفترچه انتخاب رشته کنکور 98 منتشر شد