تعارف کم کن و بر کاغذ افزا

امروز، 17 خرداد روز خبرنگار است، روزی که با خون شهید محمود صارمی که در مزارشریف به دست تروریست‌های طالبان به شهادت رسید، رنگ و بوی رسانه گرفت. قبل از محمود صارمی هم خبرنگاران زیادی در جبهه‌های دفاع مقدس و صحنه‌های درگیری با منافقین و سایر گروهک‌های تروریستی در نقاط مختلف کشور به شهادت رسیده بودند. به همین دلیل، در روز خبرنگار باید از تمام خبرنگاران شهید یاد و با آنها که خونشان در راه اعتلای اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی به زمین ریخته شد تجدید عهد کنیم.
حساب خبرنگاران شهید جداست. آنها به رسالت خود عمل کردند و رفتند. اکنون زمان توجه به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی است که در صحنه حضور دارند و در مشکلات و نابسامانی‌ها دست و پا می‌زنند. هرسال در چنین روزهایی مسئولان دستگاه‌های مختلف با ارسال پیام‌ها و برگزاری گردهمائی‌ها تلاش می‌کنند سخنی در تقدیر از روزنامه‌نگاران بگویند و وعده‌هایی بدهند ولی از روز خبرنگار که عبور می‌کنیم، همه‌چیز به فراموشی سپرده می‌شود و معمولاً تا روز خبرنگار سال بعد کسی درباره این وعده‌ها سخنی نمی‌گوید و اقدامی نمی‌کند.
گرانی کاغذ، فیلم، زینک، مرکب و سایر اقلام چاپ و کاهش درآمدهای روزنامه‌ها که معمولاً از چاپ آگهی هاست، روزنامه‌ها را به روزمرگی کشانده و در‌ آستانه تعطیلی قرار داده است. درست در همین شرایط و در آستانه روز خبرنگار، آقای وزیر دادگستری فرموده‌اند تا آخر امسال آگهی‌های ثبتی منتفی می‌شوند و سایر آگهی‌های دولتی هم به‌تدریج حذف خواهند شد. این یعنی لطف و محبت دولتمردان به روزنامه‌ها بقدری زیاد است که همین روزنه کوچک باقیمانده که به روی آنها باز است را می‌خواهند ببندند!
گرانی‌های کمرشکن هزینه‌ها که دولتمردان برای مقابله با آن کاری نمی‌کنند، بماند. لااقل فکری برای مقابله با مافیای کاغذ کنند و روزنامه‌ها را از این بلاتکلیفی نجات بدهند. چند ماه است که گروهی از مسئولین بلندپایه با تشکیل جلسات، وعده می‌دهند که تا فلان روز و فلان هفته مشکل کاغذ حل می‌شود ولی متاسفانه مشکل همچنان باقی است. نمی‌دانیم بدنه دستگاه‌های دولتی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاری انجام بدهند یا مافیای کاغذ اجازه نمی‌دهد و یا هردو؟ ولی هرچه هست، اکنون این روزنامه‌ها هستند که درحال نزع بسر می‌برند و متاسفانه فریادرسی پیدا نمی‌شود.


در این ایام به‌مناسبت روز خبرنگار، تعارفات زیادی می‌بینیم و می‌شنویم ولی اقدامی که مرهمی باشد بر زخم عمیقی که بر تن اصحاب مطبوعات است یافت نمی‌شود. پیام ما در روز خبرنگار به دولتمردانی که پیام می‌فرستند و این روز را به ما روزنامه‌نگاران تبریک می‌گویند اینست که تعارف کم کن و بر کاغذ افزا.
شما فقط مشکل کاغذ را حل کنید، بقیه وعده‌ها و تعارف‌ها پیشکش! این سخن را جدی بگیرید حضرات دولتمردان که مطبوعات با وضعیت کنونی گرانی کاغذ و اقلام چاپ در معرض تعطیلی قرار دارند و این واقعه برای شما و نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته