انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی

مقام‌های دولتی افغانستان روز گذشته خبر دادند که در نتیجه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در غرب کابل، دستکم 18 تن کشته و 145 تن دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، وزارت کشور افغانستان می‌گوید که حوالی ساعت 9 صبح دیروز یک انفجار در حوزه ششم امنیتی شهر کابل رخ داد.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد که مواد منفجره جاسازی شده در یک خودرو، در درب ورودی حوزه ششم امنیتی شهر کابل منفجر شد.
به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت، انفجار این بمب زمانی رخ داد که یک خودرو در یک ایست بازرسی در مقابل پاسگاه پلیس توقف کرده بود.


گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته و مدعی شده که یک مرکز جلب و جذب نیروهای افغان را هدف قرار داده است.
در این میان رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در واکنش به انفجارهای اخیر در شهر کابل، خواستار مقابله و سرکوب گروه طالبان شد.
«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به انفجارهای مرگبار اخیر در شهر کابل واکنش نشان داد و از نیروهای امنیتی خواست گروه طالبان را در افغانستان سرکوب کنند.
به گفته عبدالله عبدالله، طالبان با انجام سلسله عملیات‌ در شهر کابل و دیگر مناطق افغانستان در صدد برهم زدن مبارزات انتخاباتی و ایجاد رعب و وحشت هستند.
همچنین بر اثر وقوع انفجار در هرات افغانستان دست‌کم 8 نفر زخمی شدند.
براساس اعلام رسانه‌های محلی، مقام‌های محلی ولایت هرات در این خصوص اعلام کردند که این حادثه به دلیل انفجار یک مین جاسازی شده در یک خودرو بوده‌ است.
منابع بیمارستانی در این باره اعلام کردند که حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته