وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت که بعد از شکست ائتلاف سعودی در جنگ یمن تلاش‌های جدی ازسوی عربستان برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن آغاز شده و عربستان به دنبال رسیدن به توافق سیاسی با انصارالله برای خروج از بحران یمن است.
به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی نوشت: تلاش‌های هدفمند دیپلماتیک برای رسیدن به آتش‌بس بین ریاض و انصارالله بی‌نتیجه مانده است و همین مساله ضربه‌ای به تلاش‌های سازمان ملل برای پایان جنگ و ممانعت از تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای است.

این روزنامه نوشت: دیپلمات‌ها با شدت گرفتن نزاع بین ایران و دشمنانش در رسیدن به توافق آتش‌بس دچار مشکل شدند. انصارالله طی هفته‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی را علیه ریاض انجام داد.


وال استریت ژورنال ادامه داد: حملات انصارالله به ویژه حمله موشکی اخیر به عدن بر تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس در یمن تاثیر گذاشت.
به نوشته این روزنامه، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بدترین بحران انسانی در جهان ماه میلادی گذشته شاهد پیشرفت بود چراکه امارات از عقب‌نشینی نیروهایش از یمن و تلاش برای صلح خبر داد. عربستان نیز می‌گوید که به دنبال راهکار سیاسی برای پایان جنگی است که موجب اختلافات میان دو حزب دموکراتیک و جمهوری‌خواه در واشنگتن شده است. از طرفی وجهه عربستان به خاطر قربانیان جنگ یمن مخدوش شده است.
این روزنامه به نقل از منابع آگاه می‌آورد: ریاض درحال بررسی پیشنهاداتی برای انجام مذاکرات مستقیم با انصارالله است اما واضح نیست که این طرح جدید نتیجه بدهد.
این روزنامه به نقل از یک مسئول عربستانی نوشت: عربستان نمی‌خواهد بیشتر از این در این جنگ بماند اما در سایه تنش‌ها با ایران عربستان نمی‌خواهد طرف ضعیف یا متضرر جلوه کند.
به گفته منابع، انصارالله طرحی غیرعلنی را ارائه کرده که براساس آن به توقف حملات با پهپادها و موشک‌ها متعهد شده است و این گام به نظر برخی دیپلمات‌ها نشان دهنده تمایل برخی رهبران انصارالله برای جدا نشان دادن خود از ایران است.
وال استریت ژورنال نوشت: عربستان در قصد و نیت انصارالله و پایبندی‌شان به اجرای آتش‌بس شک دارد.
ماه میلادی گذشته مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن طی جلسه شورای امنیت اعلام کرد که در دیدارهایش با طرف‌های یمنی به این نتیجه رسیده که آن‌ها به حل بحران تمایل دارند با این حال نسبت به وقوع جنگ گسترده در منطقه هشدار داد.
در واقع جنگ یمن بدترین بحران انسانی در جهان را رقم زده و میلیون‌ها یمنی با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.
شلیک یک فروند موشک بالستیک به مواضع ارتش عربستان در نجران
ازسوی دیگر روز گذشته یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بدراف به مواضع مزدوران سعودی در رجلاء در نجران شلیک کرد.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت:یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک از نوع بدر اف به مواضع ارتش عربستان در رجلاء در نجران شلیک کردند که این موشک بادقت به هدفش اصابت کرد.
وی افزود: بر اثر این حمله موشکی دهها نفر از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.
سریع گفت: این حمله به دنبال عملیات اطلاعاتی دقیق در زمانی که دشمن آماده یورش به سوی مواضع نیروهای ما در مرزها بود، رخ داد.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته