ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد

ارتش سوریه روز گذشته توانست شهرک الزکات در حومه شمالی حماه را از سیطره نیروهای تروریستی مسلح آزاد کند.
به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، یگان‌های ارتش سوریه امروز وارد درگیری‌های شدید با جبهه النصره و هم‌پیمانانش شدند و بعد به شهرکی که هفت سال در کنار اللطامنه و کفرزیتا دژی مستحکم برای جیش العزه (هم‌پیمان برجسته النصره در حومه شمالی حماه) بود یورش بردند. این گروه‌ها از این منطقه حملات موشکی را صورت می‌دادند که هزاران کشته در میان غیرنظامیان برجای گذاشته بودند.
یک منبع میدانی در داخل شهرک آزاد شده الزکات گفت، یگان‌های ارتش سوریه روز سه شنبه وارد شهرک الاربعین شدند که راه را برای آزاد کردن شهرک‌های حومه شمالی حماه باز کرد و البته درگیری‌های شدیدی بین یگان‌های ارتش سوریه در شهرک الزکات رخ داد که باعث هلاکت ده‌ها فرد مسلح از جمله تروریست‌های خارجی و عربی شد.
این منبع میدانی گفت: عملیات حملات توپخانه‌ای به مواضع افراد مسلح در کفرزیتا و اللطامنه و نیز حملات هوایی روسیه و سوریه به خطوط دفاعی و امداد تروریست‌ها ادامه دارد.


ارتش سوریه شهرک کفرزیتا را هم زیر حملات گرفته است. کفرزیتا در سه کیلومتری شمال شرقی و اللطامنه در چهار کیلومتری جنوب شرقی حماه واقع هستند و این دو شهرک مقر اصلی جیش العزه محسوب می‌شوند.
المیادین نیز گزارش داد، ارتش سوریه حمله گروه‌های تندرو به محور الزکات حصرایا در حومه شمالی حماه را ناکام گذاشت.
خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود، درگیری‌های خشونت‌آمیز میان یگان‌های ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به گروه "سربازان قفقاز" در محور غربی شهرک ابوالظهور در حومه جنوب شرقی ادلب شدت گرفت.
به گفته یک منبع میدانی در جبهه حومه جنوب شرقی ادلب، نیروهای ارتش سوریه کاروان‌های مسلح سربازان قفقاز را رصد کردند که درحال پیشروی به سمت پایگاه‌های این ارتش جهت حمله به آن بودند. به دنبال این امر نیروهای ارتش با توپخانه و موشک این کاروان‌ها و نیروها را مورد هدف قرار دادند. در این درگیری‌ها چند تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی و برخی از تجهیزات نظامی آن‌ها منهدم شد.
به گفته این منبع، تلاش گروه سربازان قفقاز برای کاهش فشاری بود که پیشروی نیروهای سوریه در حومه شمالی حماه آن را ایجاد می‌کند و تاکنون منجر به آزادسازی شهرک استراتژیک الاربعین شده است. آزادسازی این شهرک زمینه را برای حمله به شهرک‌های کفرزیتا، اللطامنه و الزکات هموار می‌کند که از بارزترین پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در حومه حماه و از قوی‌ترین خطوط دفاعی آن‌ها در منطقه به شمار می‌روند.
گروه سربازان قفقاز شامل نیروهای تندرو از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن هستند و تعداد آن‌ها چند هزار تن برآورد شده که اواخر 2012 (اواسط 1391)و اوایل 2013 (اواخر 1391) به همراه خانواده‌های خود وارد سوریه شده و یک گروه نظامی مستقل تشکیل دادند.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد: بازگشت حجاج از 25 مردادماه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران المپیادهای علمی و اعضای تیم ملی والیبال جوانان: راه نخبگی راهی بی انتهاست سفیر هند در آمریکا: تحریم نفت ایران به منافع ما لطمه زده است سخنگوی سازمان ملل: آمریکا برای حضور ظریف در مجمع عمومی تابع مقررات باشد رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی: نیاز ملت و دولت به تلاش نخبگان از هر زمان دیگری بیشتر است ارتش سوریه بعد از 7 سال شهرک الزکات در شمال حماه را آزاد کرد وال استریت ژورنال: عربستان به دنبال مذاکرات مستقیم با حوثی‌هاست انفجار در کابل با 160 کشته و زخمی التماس رئیس جمهوری اوکراین به پوتین گزارشی که ادعای ترامپ را رد می‌کند پنتاگون: داعش شبکه سری در عراق و سوریه ایجاد کرده است دکتر جهانگیری با رد هرگونه اختلاف در دولت: از اختیاراتی که دارم راضی هستم تعارف کم کن و بر کاغذ افزا موافقت دولت با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام در نامه‌ای وزیر امور خارجه از رئیس‌جمهوری قدردانی کرد قبوض کارکرد تلفن ثابت از دوره بعد در سراسر کشور حذف می‌شود تحلیل سیاسی هفته