اسحاق جهانگیری چرا نیست!

مطمئنا اینکه امروز اسحاق جهانگیری خاموش است وسخن موثری از ایشان به گوش نمی‌رسد، ناشی از عدم توانمندی یا شناخت ایشان نسبت به مسائل نیست بلکه به نظر می‌رسد با توجه به رویکردهایی که دولت داشته، عملا آقای جهانگیری احساس می‌کند، نقش موثری در دولت ندارد و مطالبات را نمی‌تواند پیگیری کند.
از سویی می‌داند در صورتیکه بخواهد همچنان در عرصه کشور حضور جدی داشته‌باشد باید قطعا مورد سوالات زیادی درباره مشکلات امروز کشور قرار بگیرد و دست او برای پاسخ دادن خالی است.
برای همین در حوزه‌های مختلف چون نگاه متفاوتی نسبت به چالش‌های اقتصادی و سیاسی کشور دارد، او وادار شده است...
...که سکوت اختیار کند و به امور جدی و برطرف کردن چالش‌ها وارد نشودچرا که ممکن است مخاطرات زیادی دراین راستا پیش آید.


اسحاق جهانگیری از زمانی که ارز 4200 تومانی را مطرح کرد این مخاطرات را به خوبی حس کرده است. در آن زمان به دلیل اینکه دولت و سایر نهادها پشتوانه این برنامه نبودند، این موضوع باعث سوءاستفاده‌های زیادی شد و باعث شد آقای جهانگیری در میانه راه تنها شود، همین موضوع شاید امروز ایشان را قانع کرده است که در بسیاری از مسائل وارد نشود و سکوت اختیار کند.
از طرفی آقای روحانی به دفتر ریاست جمهوری اختیارات وسیعی داده است و این دفتر ایشان است که می‌تواند استاندار را عزل و نصب کند یا در تعیین کابینه نقش داشته باشد. آقای واعظی به عنوان رئیس دفتر ایشان می‌تواند تصور می‌کند که تنها او بوده است که آقای روحانی را رئیس جمهور کرده است، متاسفانه دراین زمینه بداخلاقی‌های بسیار زیادی صورت گرفت و باعث بدعت گذاری زشتی در جریان ائتلاف‌‌ها شده است و معلوم نیست اثرات مخرب این موضوع به کجا ختم خواهد شد. ولی فکر می‌کنم سوءاستفاده‌ای که از طرف برخی اعتدالیون به آرای مردم شد، سرانجام خوشی نداشته باشد.