دربی سرخابی هفته چهارم و نوزدهم

ترابی-بالاخره پس از کش و قوس های فراوان مراسم قرعه‌کشی نوزدهمین دوره لیگ برتر دیشب در تالار شهر مشهد با حضور نمایندگان ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات برگزار و  برنامه بازی های 15 هفته لیگ اعلام شد. این مراسم با حضور مهدی تاج ، رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، مدیران سازمان لیگ، نمایندگان باشگاه‌ها به مجری گری خداداد عزیزی،  ستاره مشهدی سابق تیم ملی و به همراهی رضا عنایتی ، حسین بادامکی و رضا ناصحی از بازیکنان سابق تیم ابومسلم برگزار شد. بر اساس قرعه کشی انجام شده ، دربی حساس لیگ برتر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در فصل اول ، هفته چهارم و فصل دوم در هفته نوزدهم برگزار خواهد شد. این در حالی است که سعید فتاحی اعلام کرد:  به دلیل این که الزامات سازمان لیگ در ورزشگاه‌ها انجام نشده، برخلاف سال‌های قبل نمی‌توانند تاریخ شروع لیگ برتر و دربی را اعلام کننداما بیان کرد که بازی افتتاحیه لیگ نوزدهم بعد از  اعلام زمان مسابقات، بین تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
اما چهره جذاب این برنامه حضور خداداد عزیزی با ریش پروفسوری بود که به صورت انفرادی برنامه را اجرا کرد. او که تمایلی نداشت مجری تلویزیونی در کنار او حضور داشته باشد، خیلی سریع برنامه را به اتمام رساند و اجازه نداد برنامه طولانی شود. نکته مهم این اجرا اما زمانی بود که خداداد عزیزی   
 رضا ناصحی از بازیکنان سابق تیم شهر خودرو را در یک اقدام خارج از برنامه به روی جایگاه دعوت کرد تا این بازیکن مهمان ویژه این برنامه باشد.از طرفی قرار بود در پایان از پیش کسوتان فوتبال استان خراسان رضوی تقدیر شود که خیلی زود برنامه قرعه کشی تمام شد که خیلی ها از زود تمام شدن این مراسم گلایه مند بودند.
تضمینی برای آغاز لیگ نیست


رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای مراسم قرعه‌کشی با تاکید بر این که برگزاری قرعه‌ ‌کشی تضمین آغاز لیگ برتر نیست، گفت:  تصمیم جدی این است که ورزشگاه‌هایی که نور، بلیت الکترونیکی، صندلی شماره دار و ...  دارند عهده‌دار میزبانی ها باشند. این ها شروط الزامی است که AFC‌ و فیفا دارد. مهدی تاج افزود: ان شاءا... مسابقات لیگ برتر در آن دسته از ورزشگاه هایی برگزار می‌شود که این سه شرط را داشته باشد. قبلا هم امکانات دیگر ورزشگاه‌ها تجهیز شده و امیدوارم شروط دیگر با تدبیر و مدیریت اجرایی شود. ما به دنبال این هستیم که بهترین امکانات را برای برگزاری مسابقات فراهم کنیم.
وی با اشاره به پیوست انضباطی مسابقات امسال تصریح کرد: هرگونه اعتراض به داوری و ناهنجاری امسال بلافاصله  با واکنش رو به رو خواهد شد و از بازی بعد اجرا می‌شود. بحث بعدی هم ارکان اداره فوتبال است . من از اعضای کانون هواداران باشگاه ها یا سر لیدرها یا همان سرمشوقین خواستم که با افسر امنیتی ، اداره سکوها را امسال عهده دار باشند. نیروی انتظامی چند قدم عقب تر کار را بر عهده دارد و من امیدوارم امسال از فوتبال لذت ببریم.  مهدی تاج در ادامه افزود: برای اولین بار است که قرعه‌کشی لیگ برتر در یک شهرستان و آن هم در مشهد برگزار شد که از  میزبانان این مراسم تشکر می کنیم.
 رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر نیز در پایان مراسم قرعه کشی در خصوص این که آیا صحت دارد مسابقات به خاطر حضورنداشتن بانوان به تعویق افتاده است، گفت: مطمئن باشید هیچ الزامی برای ورود بانوان به لیگ برتر نداریم. تأخیر در برگزاری مسابقات تنها دلیلش الزامات امنیتی است. وی همچنین در خصوص این که آیا برگزاری بازی در خارج از استان‌ها بحثی جدی است یا خیر؟ افزود: شک نکنید که این اتفاق می‌افتد. این اتفاق مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شده و هر باشگاهی ورزشگاهش آماده‌نباشد باید بدون تماشاگر در خارج از استان بازی کند.وی درباره این که آیا مسابقه آزمایشی قرار است برگزار شود یا خیر؟ خاطر نشان کرد: ما چنین پیشنهادی داده‌ایم . باید ببینیم قبل از شروع لیگ می‌شود این کار را انجام داد یا خیر.