معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان این که تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد دولت نبود گفت: پیشنهاد تشکیل این وزارتخانه در قالب طرح ازسوی نمایندگان مطرح شد و هیات دولت مکررا با تشکیل این وزارتخانه مخالف بوده است.
«حسینعلی امیری» در گفت‌و‌گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که تشکیل وزارت میراث فرهنگی چقدر برای کشور ضروری بود و این که تغییر ساختار دولت و اولویت‌های دولت دوازدهم در تشکیل وزارتخانه‌های جدید چه بوده است، اظهارداشت: دولت دوازدهم همواره احکام برنامه ششم توسعه در خصوص کوچک سازی ساختار را در دستور کار خود قرار داده است.
وی درخصوص تصویب قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این پیشنهاد در قالب طرح ازسوی نمایندگان مطرح شد و هیات دولت به دلیل بار مالی و مغایرت آن با اصل کوچک سازی ساختار دولت، موضوع ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، مکررا مخالفت خود را با تشکیل وزارتخانه مزبور اعلام کرد.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: دولت طی مکاتبات متعدد با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل وزارتخانه فوق را غیرضروری و مغایر اصل 126 قانون اساسی- مبنی بر اختیار رئیس جمهوری در تنظیم ساختار اداری- و اصل 75 قانون اساسی به لحاظ تحمیل بار مالی بر کشور دانست.


امیری با بیان این که در شرایط فعلی اولویت دولت دوازدهم «تشکیل وزارت بازرگانی» است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیریت متمرکز بر فرآیند توزیع و زنجیره تامین کالاهای اساسی و انتظام بازار و ساماندهی و توسعه صادرات کالا و خدمات و ارتقای نظام بازرسی و نظارت بر فرآیند شبکه توزیع و فروش کالاها و خدمات ضروری است، تا وضعیت بهبود یافته و تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اساسی تحقق یابد.
وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با اقدامات خصمانه اقتصادی و تجاری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دارد حوزه‌های تجارت الکترونیک و خدمات تجاری در جهت اشتغال بیشتر فعال شود و تنها راه عملیاتی شدن اهداف فوق، متمرکز کردن امور بازرگانی و تجاری در وزارتخانه مستقل می‌باشد.
روز دوشنبه عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تایید شورای نگهبان رسیده است.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 40 طرح صنعت گاز در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی: شناور مسافری 158 نفری ساخت ایران در قشم رونمایی شد گزارشی از وضعیت فعلی کارخانه‌های «کاغذ پارس» هفت تپه و «کارون» شوشتر چرا کارخانه‌های کاغذ سازی خوزستان رونق نمی‌گیرند؟ وزیر خارجه اردن: هیچ صلحی بدون پایان اشغالگری اسرائیل وجود ندارد رئیس جمهور در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه: ظریف، رسول امین نظام بوده و هست سفر به قطعه‌ای از بهشت(1) اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 اعلام شد بازارگرمی‌های مسئولان در هوای گرم تابستان و افزایش مکرر قیمت مرغ با حضور وزیر دفاع انجام شد؛ رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی: هیچ خدمتی ازخانواده شهدا و ایثارگران در حوزه درمان کم نشده است تعداد مدارس برکت امسال به 1250 مدرسه می‌رسد معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات برای خودی‌ها امنیت‌آور و دشمنان رعب‌آور است ظریف ارتحال آیت‌الله محسنی را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت رژیم کودتائی ژنرال سیسی پادوی اجرائی معامله قرن