اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛دیروز اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 را اعلام کرد.
دکتر ابراهیم خدایی گفت:اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 1398 به این شرح است:
گروه علوم ریاضی و فنی:
1- علیرضا سخایی راد - اهواز


2- محمدصادق مجیدی یزدی - تهران
3- دانا افاضلی - تهران
4- آریا جلالی - لاهیجان
5- علی عباسی - شهرکرد
6- سیدارشان دلیلی - ساری
7- پارسا امینی - مشهد
8- فاطمه جعفری - تهران
9- مهران منتظر - تفت
10- محمدمهدی ابوترابی - تهران
گروه علوم تجربی:
1- ایزدمهر احمدی نژاد - تهران
2- محسن راستکار - تبریز
3- فرهنگ امیری - شیراز
4- رسا ظفری - تبریز
5- محمدرضا ارشدی صوفیایی - تبریز
6- امیررضا بسکابادی - مشهد
7- گلسا مصباحی - شیراز
8- ریحانه فرخی ملکی - رشت
9- سیاوش کیانپور - اهواز
10- امیرحسام زارع - بیرجند
10- سیدمهدی زارع زاده ابرقویی - ابرکوه
گروه علوم انسانی:
1- فاطمه شب خیز - لار
2- مریم اسماعیلی - تهران
3- امین ایمانپور - تبریز
4- سیده آمنه موسوی لقمان - بهار
5- علی حاجیان - لار
6- فاطمه رستموندی آغمیونی - تهران
7- محمد عرفان هوشیاری - تهران
8- آتنا طاهری - تهران
9- محمدحسین سه دهی - تهران
10- ملیکا دادخواه تیرانی - اصفهان
گروه هنر:
1- سارا سادات کریمی - تهران
2- صبا محمدی مفرح - تهران
3- پریا سینائیان - تهران
4- مرجان حاتمی ورزنه - تهران
5- پارسا رحمان مشهدی - تهران
گروه زبان‌های خارجی:
1- صالح شاملو احمدی - تهران
2- امیرشایان چادگانی پور - اصفهان
3- شهریار رجایی فیروزآبادی - تهران
4- پریناز باستانی - تهران
5- کسری محمدی - تهران
ظرفیت بیش از 767 هزار نفری امسال برای پذیرش دانشجو
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای امسال 767 هزار و 472 نفر است.
وی افزود: این ظرفیت‌ها به جز ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است که باید ظرفیت‌های این دانشگاه‌ها را به این رقم اضافه کرد.
وی ادامه داد: از این تعداد 128 هزار و 292 نفر در دوره‌های روزانه، 25 هزار و 987 نفر در دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، 359 هزار و 710 نفر در دانشگاه پیام نور است.
خدایی گفت:مابقی ظرفیت‌ها نیز مربوط به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم و دوره‌های بدون آزمون است.
وی افزود: ظرفیت رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نیز 8 هزار و 38 نفر است که این رقم در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.
وی گفت: ظرفیت‌های اضافه‌ای به مناطق سیل زده در 4 استان خوزستان، لرستان، گلستان و خراسان شمالی اختصاص داده شده است.
خدایی افزود: این ظرفیت که تا 5 درصد ظرفیت مازاد است به داوطلبانی که آسیب مستقیم مالی و جانی از سیل دیده باشند، اختصاص داده می‌شود و باید تعهد خدمت تا دو برابر مدت دوران تحصیل نیز بدهد.
وی گفت: همه داطلبان حتی اگر در آزمون نام نویسی یا شرکت نکرده باشند، می‌توانند رشته‌های بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) را انتخاب کنند.
خدایی افزود: برای کمک به داوطلبان در خصوص انتخاب رشته، بسته‌های راهنمایی تهیه شده است که شامل ویژه نامه انتخاب رشته، سامانه انتخاب رشته مجازی و کارگاه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.
وی گفت: در مدت زمان انتخاب رشته، تبلیغات فراوانی در خصوص انتخاب رشته در رسانه‌های مختلف می‌شود که بیشتر آن‌ها با اهداف سودجویی مالی و کلاهبرداری است.
خدایی افزود: به داوطلبان توصیه می‌کنیم که در این باره دقت کافی داشته باشند و از مشورت افراد مطلع و آگاه بهره‌مند شوند.
وی گفت: سامانه انتخاب رشته مجازی از شنبه آینده در سایت اینترنتی سازمان سنجش فعال می‌شود و داوطلب با استفاده از آن می‌تواند از امکان قبولی خود در رشته و دانشگاه‌های مختلف مطلع شود.
وی گفت: داوطلبان با علاقه و دقت نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام کنند و در این باره دقت کافی داشته باشند.
خدایی افزود: تغییر مهمی که در آزمون سراسری سال 98 داشتیم، طراحی دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید بوده است.
وی گفت: برای آزمون سراسری سال 99 حق انتخاب نوع سوالات قدیم و یا جدید به داوطلبان داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند در زمان نام نویسی آزمون، نوع سوالات را انتخاب کنند.
نتایج اولیه کنکور اعلام می‌شود
نتایج اولیه آزمون سراسری (کنکور) سال 1398 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امروز اعلام می‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری گفت: نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم شده است و این کارنامه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.
ابراهیم خدایی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای پذیرش در دوره‌های با آزمون نیز از پنج شنبه 17 مرداد و از طریق سایت اینترنتی یاد شده منتشر می‌شود.
وی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی می‌شوند، باید از یکشنبه 20 مرداد تا پنج شنبه 24 مرداد برای انتخاب و ثبت کدرشته محل‌های انتخابی در برگ اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند.
هشدار جدی به داوطلبان آزمون سراسری
سازمان سنجش و آموزش کشور پس از اعلام نتایج آزمون سراسری نسبت به تبلیغات واهی افراد و موسسات کلاهبردار هشدار داد.
با نزدیک شدن به زمان اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و انجام انتخاب رشته مشاهده می‌شود برخی از افراد و موسسات سودجو و کلاهبردار با انجام تبلیغات واهی و با سوءاستفاده ازنام عنوان مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور و با جعل آرم سازمان از طریق شبکه‌های مجازی، رسانه‌های شنیداری و دیداری، رسانه‌های مکتوب و... اقدام به جلب اعتماد و فریب داوطلبان و خانواده‌های محترم ایشان می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 40 طرح صنعت گاز در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی: شناور مسافری 158 نفری ساخت ایران در قشم رونمایی شد گزارشی از وضعیت فعلی کارخانه‌های «کاغذ پارس» هفت تپه و «کارون» شوشتر چرا کارخانه‌های کاغذ سازی خوزستان رونق نمی‌گیرند؟ وزیر خارجه اردن: هیچ صلحی بدون پایان اشغالگری اسرائیل وجود ندارد رئیس جمهور در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه: ظریف، رسول امین نظام بوده و هست سفر به قطعه‌ای از بهشت(1) اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 اعلام شد بازارگرمی‌های مسئولان در هوای گرم تابستان و افزایش مکرر قیمت مرغ با حضور وزیر دفاع انجام شد؛ رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی: هیچ خدمتی ازخانواده شهدا و ایثارگران در حوزه درمان کم نشده است تعداد مدارس برکت امسال به 1250 مدرسه می‌رسد معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات برای خودی‌ها امنیت‌آور و دشمنان رعب‌آور است ظریف ارتحال آیت‌الله محسنی را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت رژیم کودتائی ژنرال سیسی پادوی اجرائی معامله قرن