وزیر خارجه اردن: هیچ صلحی بدون پایان اشغالگری اسرائیل وجود ندارد

وزیر خارجه اردن بر مرکزیت مسئله فلسطین و حل و فصل آن براساس راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در نشستی در آنکارا گفت: هیچ صلح، امنیت و ثباتی بدون پایان اشغالگری اسرائیل و حل و فصل مسئله فلسطین براساس راهکار تشکیل دو کشور وجود ندارد. این نزاع پایه و اساس تنش در منطقه است و حل آن شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین است.
الصفدی گفت: اردن و ترکیه برای تقویت شراکت و همکاری در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و امنیتی و هماهنگی برای حل چالش‌های منطقه تلاش می‌کنند.
وی به مشکلاتی که اردن به خاطر بحران آوارگان سوریه با آن مواجه است، پرداخت و بر لزوم هماهنگی تلاش‌ها برای پایان رنج و مشکلات در سوریه و پایان بحران از طریق راهکار سیاسی براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت که وحدت و تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند تاکید کرد.


الصفدی تاکید کرد: تروریسم دشمن مشترکی است که هیچ ارتباطی با ارزش‌های صلح و احترام به دیگری ندارد. شکست تروریسم با پایان بحران‌ها و ریشه درگیری‌هایی که تروریسم براساس آن شکل می‌گیرد، مرتبط است.
وی بر اهمیت پیروزی عراق بر جنگ علیه تروریسم و لزوم حمایت از این کشور در تحقق ثبات تاکید کرد.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 40 طرح صنعت گاز در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی: شناور مسافری 158 نفری ساخت ایران در قشم رونمایی شد گزارشی از وضعیت فعلی کارخانه‌های «کاغذ پارس» هفت تپه و «کارون» شوشتر چرا کارخانه‌های کاغذ سازی خوزستان رونق نمی‌گیرند؟ وزیر خارجه اردن: هیچ صلحی بدون پایان اشغالگری اسرائیل وجود ندارد رئیس جمهور در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه: ظریف، رسول امین نظام بوده و هست سفر به قطعه‌ای از بهشت(1) اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 اعلام شد بازارگرمی‌های مسئولان در هوای گرم تابستان و افزایش مکرر قیمت مرغ با حضور وزیر دفاع انجام شد؛ رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی: هیچ خدمتی ازخانواده شهدا و ایثارگران در حوزه درمان کم نشده است تعداد مدارس برکت امسال به 1250 مدرسه می‌رسد معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات برای خودی‌ها امنیت‌آور و دشمنان رعب‌آور است ظریف ارتحال آیت‌الله محسنی را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت رژیم کودتائی ژنرال سیسی پادوی اجرائی معامله قرن