با حضور وزیر راه و شهرسازی: شناور مسافری 158 نفری ساخت ایران در قشم رونمایی شد

شناور مسافری«الماس قشم یک» با ظرفیت 158 نفر که با استفاده از توانمندی‌های داخلی ساخته شده است، با حضور وزیر راه و شهرسازی در جزیره قشم رونمایی شد.
این شناور به طول 25.95 متر، عرض 7.70 متر و آبخور 1.28 متر 100 درصد با توان داخلی ساخته شده است.
در استان هرمزگان 30 کارگاه فعال برای ساخت انواع شناور وجود دارد که توان ساخت شناورهای مسافری را دارند و درحال حاضر سه کارگاه توان ساخت شناور مسافری در ابعاد بزرگ را دارا هستند. در سال جاری سه شناور مسافری در جزیره قشم ساخته و به کشورهای خارجی صادر شده است.
به گفته مسئولان استانی، شناوری که دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در قشم به افتتاح شد، در 16 ماه ساخته شده است و از این پس توان ساخت انواع شناور مسافری در کشورمان ایجاد شده و نیازی به خرید شناور در این نوع از خارج کشور نیست.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 40 طرح صنعت گاز در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی: شناور مسافری 158 نفری ساخت ایران در قشم رونمایی شد گزارشی از وضعیت فعلی کارخانه‌های «کاغذ پارس» هفت تپه و «کارون» شوشتر چرا کارخانه‌های کاغذ سازی خوزستان رونق نمی‌گیرند؟ وزیر خارجه اردن: هیچ صلحی بدون پایان اشغالگری اسرائیل وجود ندارد رئیس جمهور در دیدار با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه: ظریف، رسول امین نظام بوده و هست سفر به قطعه‌ای از بهشت(1) اسامی نفرات برتر آزمون سراسری 98 اعلام شد بازارگرمی‌های مسئولان در هوای گرم تابستان و افزایش مکرر قیمت مرغ با حضور وزیر دفاع انجام شد؛ رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با روزنامه جمهوری اسلامی: هیچ خدمتی ازخانواده شهدا و ایثارگران در حوزه درمان کم نشده است تعداد مدارس برکت امسال به 1250 مدرسه می‌رسد معاون امور مجلس رئیس جمهور: دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالف است وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات برای خودی‌ها امنیت‌آور و دشمنان رعب‌آور است ظریف ارتحال آیت‌الله محسنی را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت رژیم کودتائی ژنرال سیسی پادوی اجرائی معامله قرن