سردار نظامی به دیدار سردار دیپلماسی رفت

گروه سیاسی/ «ما با ظریف همصدا هستیم»؛ این پیام مشترک همه مقام‌های بلندپایه دولت، نظامیان و مردمی بود که فارغ از هر نگاه سیاسی به مخالفت با یکی از سیاسی‌ترین و خصمانه‌ترین اقدام دولت امریکا علیه ایران برخاسته‌اند.
وزیر خارجه ایران چند روز پیش به درخواست مذاکره ترامپ در کاخ سفید یک «نه» قاطع گفت تا به این ترتیب در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گیرد. در حالی که امریکایی‌ها به دروغ ادعا دارند این تحریم را برای ایجاد تغییر در رفتار حکومت ایران و حمایت از مردم وضع کرده‌اند، همه ایران یکصدا  تلاش خود را بر بیان این حقایق متمرکز کرده‌اند که تحریم ظریف چیزی جز بستن درب به روی دیپلماسی و صلح نیست.
در چنین فضایی وزیر خارجه ایران دیروز میزبان دو میهمان ویژه سیاسی و نظامی یعنی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود.  
رئیس جمهوری در این دیدار ظریف را دیپلماتی شناخته شده در عرصه جهانی توصیف کرد که طی کردن مسیر طولانی حل بحران موضوع هسته‌ای و ترمیم مناسبات با کشورهای بزرگ بی‌حضور او ممکن نبود.


شاید در موج دامنه‌دار حمایت مقام‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف از وزیر خارجه ایران جانبداری سردار سلیمانی از ظریف که رابطه صمیمانه و خاصی با وزیر خارجه ایران دارد اهمیت دوچندانی داشته باشد. خاصه آنکه ایرنا گزارش داده است که این دو مقام دیپلماتیک و نظامی هر هفته با یکدیگر دیدار می‌کنند.
سردار سلیمانی که تاکنون کوشیده از قرار گرفتن در جدال‌های جناحی و تلاش‌ها برای دوگانه‌سازی میان او و چهره‌های خاص سیاسی کشور بپرهیزد، چندی پیش در یکی از ضروری‌ترین و حساس‌ترین موقعیت‌ها یعنی ماجرای استعفای ظریف به صحنه آمد و به دفاع تمام‌قد از او پرداخت.
سردار سلیمانی پس از تحریم ظریف نیز با لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل وزارت امور خارجه حضور یافت و با وزیر خارجه دیدار کرد.
سردار سلیمانی در این دیدار اقدام امریکا درخصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون‌آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.  به گزارش ایرنا، او خطاب به وزیر امور خارجه افزود: «این اقدام امریکا ثابت کرد که جنابعالی به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تأثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم امریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.»
سردار سلیمانی دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان را از خصوصیات ویژه ظریف دانسته و افزود: «به شما تبریک می‌گویم که به دلیل انتساب به رهبر معظم، حکیم و فرزانه عالم اسلام و جهان، مورد غضب و دشمنی امریکا قرار گرفته‌اید.»
پیش‌تر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری دو مقامی بودند که به دیدار ظریف در وزارت خارجه شتافتند و یادآور شدند که او بیشتر از هر زمان دیگری مورد حمایت نظام، دولت و شخص
رئیس جمهوری، ارکان حاکمیت و محبوب عموم جامعه است.