رزمایش بی‌سر و صدای آمریکا و کره‌جنوبی از ترس واکنش پیونگ‌یانگ

سرویس خارجی-ترامپ جز بین نژادپرست‌ها و زن ستیزها، محبوبیت بسیار کمی هم در آمریکا و هم در سرتاسر جهان دارد، لذا برای پیروزی در انتخابات 2020 جلو بردن مذاکرات با کره شمالی برایش حیاتی است. ترامپ می‌داند اگر بتواند با این کشور به نتیجه برسد، برگ برنده مهمی در این انتخابات خواهد داشت چرا که خواهد گفت، یکی از قدیمی‌ترین و خطرناک‌ترین بحران‌های جهانی را حل کرده است. دلیل محکوم نکردن آزمایش‌های پی‌در‌پی پیونگ یانگ جز این نیست.
حالا خبر رسیده که آمریکا و کره جنوبی بر خلاف همیشه که با سرو صدای زیاد رزمایش‌های مشترکشان را علیه پیونگ یانگ برگزار می‌کردند، این بار ترجیح داده‌اند، بی‌سرو صدا شروع کنند تا هم، متهم به کوتاه آمدن در برابر «رئیس‌کیم» نشوند، هم «رئیس‌کیم» را عصبانی نکنند.
تارنمای خبری-تحلیلی اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، با انتشار خبر رزمایش در سکوت آمریکا-کره‌جنوبی گزارش داد که این اقدام پس از تهدید کره‌شمالی برای برهم زدن مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته است و هیچ یک از دو کشور آمریکا و کره‌جنوبی درباره این رزمایش توضیحی نداده‌اند.
تنش‌های آمریکا و کره‌شمالی با وجود سه دیدار مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی در سنگاپور، ویتنام و منطقه غیرنظامی میان دو کره همچنان به صورت جدی ادامه دارد و به نظر می‌رسد که ترامپ در رسیدن به یکی از اهداف‌ اصلی خود در حوزه بین‌الملل شکست خورده است. ترامپ برای انتخابات آتی، روی پیمان با کره‌شمالی بسیار حساب باز می‌‌کرد که کامل بی‌نتیجه مانده است.
سایر اخبار این روزنامه
گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! داستان یمن در ماه‌های پایانی (یادداشت روز) اخبار ویژه هزاران سرباز هندو برای قلع و قمع مسلمانان وارد کشمیر شدند! قاچاقچیان، لوازم خانگی ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند اعلام نتایج اولیه و اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها برگزاری جشن ازدواج ۱۵۰ زوج در قم چرا دشمن از «ایرانِ پرجمعیت» هراس دارد؟ آقای روحانی! مردم به «وعده»‌ها رای دادند، نه «ادعا»‌ها (نکته) رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن عرضه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد از طریق شرکت‌های کاغذی رزمایش بی‌سر و صدای آمریکا و کره‌جنوبی از ترس واکنش پیونگ‌یانگ با ما در فضای مجازی همراه باشید گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!