عرضه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد از طریق شرکت‌های کاغذی

به گزارش خبرگزاری میزان، در این جلسه نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شد و گفت: متهمین ۱۷ نفر هستند که به اتهام اخلال در نظام تولیدی از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد با استفاده از شرکت‌های غیرفعال تولیدی و شرکت‌های کاغذی در سال ۹۷ محاکمه می‌شوند و به‌خاطر اختلاف چند برابر قیمت، ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه مواد تولیدی را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند و ۱۹۰ میلیارد تومان عواید حاصله از آن بوده است.
نماینده دادستان با‌ اشاره به محتوای کیفرخواست، اتهامات را به شرح زیر اعلام کرد:
۱. «محسن احمدی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۵ هزار و ۱۸۱ تن و ۱۳۰ میلیارد ریال تحصیل منفعت.
۲. «سعید خندانی» متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۳ هزار و ۷۱۸ تن با تحصیل منفعت به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال.


۳. «فرزاد محبوبی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۳ هزار و ۱۷ تن و تحصیل منفعت به میزان ۲۸۰ میلیارد ریال.
۴. «شرکت محبوب پلاست» و ۵. «شرکت درین پلاست» متهم هستند به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به شیوه مذکور.
6. «هادی آزادی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ تن و ۱۴۰ میلیارد ریال تحصیل منفعت.
7. «حمید صداقتی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ تن و ۶۰ میلیارد ریال کسب منفعت.
 8.«شرکت جهان نایلون» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به شیوه مذکور.
 9. «وحید صابری» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن و تحصیل منفعت به میزان ۲۵۵ میلیارد ریال.
10. «حامد مقدم» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۲ هزار و ۳۱۴ تن و تحصیل منفعت به میزان ۲۰۸ میلیارد ریال.
11. «شرکت کیمیا پلی استر قم»، 12. «شرکت کوشا رنگدانه قم» و 13. «الیاف شکوهیه» متهم هستند به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به شیوه مذکور.
14. «کاظم حاجی‌ابوالقاسمی‌ دولابی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۱۹۰۰ تن و ۷۲ میلیارد ریال تحصیل منفعت.
15. «ابوالفضل خرمی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به میزان هزار و ۴۵۱ تن و تحصیل منفعت به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال.
16. «رضا رهبر» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به میزان هزار و ۳۷۶ تن و تحصیل منفعت به میزان ۶۰ میلیارد ریال.
 17. «شرکت آریا صنعت آزالیا» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به شیوه فوق.
18. «مجتبی علی عسگری» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به میزان ۹۶۷ تن و تحصیل ۷۸ میلیارد ریال منفعت.
19. «سعید احمدی قرقشه» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به میزان ۸۹۶ تن و تحصیل منفعت ۸۰ میلیارد ریال.
20. «فرشاد نجفی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۶۶ تن و تحصیل منفعت به میزان ۶۰ میلیارد ریال.
 21. «شهرام پرپایی» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۵۷۲ تن و تحصیل منفعت به میزان ۵۰ میلیارد ریال.
22. «شرکت تک جام خاورمیانه» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به شیوه مذکور.
23. «عباس حاجی عمو» متهم است به مشارکت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به میزان ۵۰۰ تن و تحصیل منفعت به میزان ۱۸۰ میلیارد ریال، همچنین این متهم مذکور به نگهداری مواد مخدر، گراس، شیشه، کوکائین و نگهداری ۳۲ بطری مشروبات الکلی خارجی نیز متهم است.
24. خانم «نازیلا امیر کواسمی» متهم است به معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد به همراه «وحید صابری» و تحصیل منفعت به مبلغ ۹ میلیارد ریال.
25.«مجید ابرازه» به همراه «حامد مقدم» متهم است به معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق خرید و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌ در بازار آزاد به میزان ۲ هزار و ۳۱۶ تن.
 نماینده دادستان گفت: پیرو گزارش‌های به دست آمده اعلام شد برخی از افراد و شرکت‌ها اقدام به احتکار و فروش مواد اولیه پتروشیمی‌با قیمت‌های چند برابری می‌کنند. پیرو همین موضوع بررسی‌هایی صورت گرفت و باعث تشکیل پرونده در دادسرای تهران شد و مراجع نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهادهای اطلاعاتی وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد ذیل به نام خود یا به نام شرکت‌های مرتبط اقدام به دریافت سهمیه و خرید مواد اولیه سهمیه کردند و با بررسی بارنامه‌های صادره از طریق سامانه راهداری مشخص شد مواد اولیه‌ای که می‌بایست به مقصد مدنظر ارسال شود منحرف شده و به مقاصد دیگری به‌صورت آزاد به فروش رسیده است. این اقدام در افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه موثر بوده و تمام مواد اولیه را تحت تأثیر قرار داده است.
در ادامه تعدادی از متهمان به دفاع از خود در برابر اتهامات وارده پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! داستان یمن در ماه‌های پایانی (یادداشت روز) اخبار ویژه هزاران سرباز هندو برای قلع و قمع مسلمانان وارد کشمیر شدند! قاچاقچیان، لوازم خانگی ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند اعلام نتایج اولیه و اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها برگزاری جشن ازدواج ۱۵۰ زوج در قم چرا دشمن از «ایرانِ پرجمعیت» هراس دارد؟ آقای روحانی! مردم به «وعده»‌ها رای دادند، نه «ادعا»‌ها (نکته) رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن عرضه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد از طریق شرکت‌های کاغذی رزمایش بی‌سر و صدای آمریکا و کره‌جنوبی از ترس واکنش پیونگ‌یانگ با ما در فضای مجازی همراه باشید گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!