اعلام نتایج اولیه و اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر پنج گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۹8 شامل گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی را اعلام کرد.
 بر اساس اعلام این سازمان، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، «علیرضا سخایی‌راد» از اهواز، «محمدصادق مجیدی یزدی» از تهران، «دانا افاضلی» از تهران، «‌آریا جلالی» از لاهیجان، «علی عباسی» از شهرکرد، «سیدارشان دلیری» از ساری، «پارسا امینی» از مشهد، «فاطمه جعفری» از تهران، «مهران منتظر» از تفت و «محمدمهدی ابوترابی» از تهران به ترتیب نفرات اول تا دهم هستند.
همچنین درگروه آزمایشی علوم تجربی نفرات اول تا دهم به ترتیب رتبه عبارتند از «‌ایزدمهر احمدی‌نژاد» از تهران، «محسن راستکار» از تبریز،  «فرهنگ امیری» از شیراز، «رسا ظفری» از تبریز، «محمدرضا ارشدی صوفیانی» از تبریز، «امیررضا بسکابادی» از مشهد،  «گلسا مصباحی» از شیراز،  «ریحانه فرخی ملکی» از رشت، «سیاوش کیانپور» از اهواز، «امیرحسام زارع» از بیرجند و «سید مهدی زارع‌زاده ابرقویی» از ابرکوه.
در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز «فاطمه شبخیز» از لار،  «مریم اسماعیلی» از تهران، « امین ایمانپور» از تبریز،  «سیدآمنه موسوی لقمان» از بهار، « علی حاجیان» از لار، «فاطمه رستموندی آغمیونی» از تهران،  «محمدعرفان هوشیاری» از تهران،«‌آتنا طاهری» از تهران،  «محمدحسین سه‌دهی» از تهران و «ملیکا دادخواه تیرانی» از اصفهان به عنوان نفرات اول تا دهم معرفی شدند.


در گروه آزمایشی هنر، «ساراسادات کریمی» از تهران،  «صبا محمدی مفرح» از تهران، «پریا سینائیان» از تهران،  «مرجان حاتمی ورزنه» از تهران و «پارسا رحمان مشهدی» از تهران به عنوان پنج نفر اول انتخاب شدند.
درگروه آزمایشی زبان‌های خارجی، «صالح شاملو احمدی» از تهران، «‌امیرشایان چادگانی‌پور» از اصفهان، «شهریار رجایی فیروزآبادی» از تهران، «پریناز باستانی» از تهران و «کسری محمدی» از تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب نمودند.
نتایج اولیه کنکور اعلام ‌شد
نتایج اولیه سایر داوطلبان آزمون سراسری نیز بر روی پایگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.
رئیس سازمان سنجش کشور در نشست خبری دیروز خود گفت: در این آزمون 832 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و فرایند انتخاب رشته از 20 تا 24 مرداد ماه انجام خواهد شد،
ابراهیم خدایی با اشاره به اینکه تمام داوطلبان حتی غایبان جلسه می‌توانند در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شرکت کنند، درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها اظهار داشت: 767 هزار و 472 نفر ظرفیت داریم که 596  هزار نفر بدون آزمون و 171 هزار نفر با آزمون پذیرش می‌شوند.
به گفته وی، درآزمون سراسری امسال، 58 درصد داوطلبان خانم و  42 درصد آقا بودند و تعداد 637 هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت کردند که بیشترین تعداد داوطلبان را شامل می‌شد.
سایر اخبار این روزنامه
گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! داستان یمن در ماه‌های پایانی (یادداشت روز) اخبار ویژه هزاران سرباز هندو برای قلع و قمع مسلمانان وارد کشمیر شدند! قاچاقچیان، لوازم خانگی ایرانی را با برند خارجی می‌فروشند اعلام نتایج اولیه و اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 98 دانشگاه‌ها برگزاری جشن ازدواج ۱۵۰ زوج در قم چرا دشمن از «ایرانِ پرجمعیت» هراس دارد؟ آقای روحانی! مردم به «وعده»‌ها رای دادند، نه «ادعا»‌ها (نکته) رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن عرضه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی ‌در بازار آزاد از طریق شرکت‌های کاغذی رزمایش بی‌سر و صدای آمریکا و کره‌جنوبی از ترس واکنش پیونگ‌یانگ با ما در فضای مجازی همراه باشید گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید! گوشت 100 هزار تومان، پراید 50 میلیون /دولت هنوز از برکات برجام می‌گوید!