معاون وزیر صمت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اگر تا چند روز آینده تزریق مرغ به بازار افزایش نیابد قطعا برای تنظیم بازار این کالا اقدام به واردات خواهیم کرد.
عباس تابش در گفت‌وگو با فارس، در مورد تنظیم بازار مرغ گفت: اگر دستگاه‌های تامین‌کننده اقدام به تامین نیاز مصرف‌کننده نکنند حتما برای تنظیم بازار این کالا اقدام به واردات مرغ می‌کنیم.
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان افزود: پیش از این از وزارت جهاد کشاورزی خواسته بودیم تا در راستای تامین بازار مرغ میزان جوجه‌ریزی را افزایش دهد درحالی که علیرغم این مساله یک دوم تزریق مرغ کاهش یافته است.
تابش بیان داشت: همچنین از وزارت جهاد خواستار شدیم تا صادرات مرغ را ممنوع کند، صادرات در شرایطی که مصرف‌کننده مرغی برای مصرف ندارد چه فایده‌ای دارد. چه فایده‌ای دارد که 2 سنت وارد کشور شود درحالی که وضعیت بازار مرغ مناسب نیست.


معاون وزیر صنعت بیان داشت: نگفته‌ایم که همین الان واردات را انجام می‌دهیم و علاقه‌ای هم به واردات نداریم اما اگر ظرف 3 تا 4 روز آینده، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تزریق مرغ به بازار نکند ما برای تنظیم بازار مجبور به واردات هستیم.
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: وزارت جهاد کشاورزی دلیل کاهش عرضه مرغ را تلفات در فصل تابستان اعلام می‌کند درحالی که این مساله قابل پیش‌بینی بوده است و می‌توانست با افزایش جوجه‌ریزی این مشکل را جبران کند.
وی با بیان اینکه پیش از این به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود که با توجه به شرایط میزان جوجه‌ریزی را به 125 میلیون قطعه افزایش دهد، گفت: این درحالی است که 114 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و همین مساله باعث کاهش عرضه مرغ شده است.
گفتنی است رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این به راه‌اندازی سامانه رصد 100 قلم کالای اساسی، اشاره کرده بود و گفت: این سامانه در دسترس عموم بوده و مردم با نصب اپلیکیشن مرتبط با آن می‌توانند علاوه بر نسخه وب، قیمت کالاها را به لحظه بررسی و شکایات خود را ثبت کنند.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر ظریف: امنیت و پیشرفت ایران قابل خرید و فروش نیست حجت‌الاسلام سید محمود دعایی: ظریف یک تنه در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد دکتر لاریجانی، رئیس مجلس: ظریف نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است در سه ماهه نخست امسال؛ تراز تجاری 1.2 میلیارد دلار مثبت شد تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود رئیس قوه قضاییه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است طرح سیسی برای تخلیه شبه‌جزیره سیناء وارد فاز اجرایی شد حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی 80 کشته و زخمی به دنبال داشت تدابیر ویژه دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر معاون وزیر صمت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم ترامپ، فرمانده کل نژادپرستان تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود در جلسه هیات دولت انجام شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی و جبران خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان رئیس قوه قضاییه: مدیران قضایی مجدانه پیگیر مطالبات مردم باشند