تدابیر ویژه دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تدابیر دولت برای سرعت بخشی به اتمام مسکن مهر در کشور گفت: افزایش وام بانک مسکن از 40 میلیون به 45 میلیون و حتی 50 میلیون در برخی از استان‌ها و همچنین ابلاغیه افزایش قیمت ساخت این طرح‌ها امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم طرح‌های مسکن مهر را به اتمام برسانیم.
به گزارش ایرنا، ماه گذشته و در هزار و دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که به ریاست عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای 200 هزار واحد مسکونی موافقت شد.
طبق اعلام بانک مرکزی، در این جلسه پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه‌های باقیمانده طرح مزبور با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای 200 هزار واحد مسکونی موافقت کرد و رقم تسهیلات مسکن مهر به 50 میلیون تومان افزایش یافت.
علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی اخیرا در حاشیه نشست شورای مسکن استان کردستان از اهتمام جدی دولت برای تسریع در ساخت مساکن مهر خبر داده است.


مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به بازدیدهایش از پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان در سفر سه روزه خود به این استان نیز گفته است: از مجموع بیش از 37 هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان 4900 واحد آن هنوز باقیمانده که با عنایت به دستورات صریح ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
همزمان با افزایش گرانی در بخش مسکن دولت در راستای تحقق سیاست‌های کلان حوزه مسکن برنامه‌های ویژه‌ای را داشت که تکمیل و اتمام طرح مسکن مهر یکی از آنها بود.
حدود 2 میلیون خانوار این واحدها را خریداری کرده‌اند که تعیین تکلیف این واحدها و سکونت پذیر کردن آنها به معنای واقعی و متناسب با استانداردهای شهری می‌تواند از جمعیت اجاره نشین کشور کاسته و به تعدیل قیمت‌ها در بازار اجاره هم منجر شود.
علاوه بر تکمیل واحدهای مسکن هر باقیمانده آغاز طرح اقدام ملی ساخت 400 هزار واحد مسکونی، تقویت طرح مسکن روستایی، ایجاد بازار تعهدی مصالح، ایجاد ظرفیت‌های تامین مالی جدید، اجرای ماده 2 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن (اجاره‌داری حرفه‌ای)، ابلاغ سیاست‌های عرضه زمین، ارائه بسته پیشنهادی «کاهش التهابات و ساماندهی بازار اجاره مسکن»، و ایجاد بنگاه‌های استارت‌آپ معاملات مسکن از دیگر برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار مسکن است.
علی نبیان در خصوص پروژه‌های مسکن مشارکتی نیز که بخشی از طرح اقدام ملی است گفته است: آورده دولت در این پروژه‌ها زمین است و منابع مالی ساخت و اجرا ازسوی طرف دیگر قرارداد تامین خواهد شد و پس از اتمام پروژه هر کدام از طرفین سهم خود را برداشت خواهد کرد و سهم دولت از سود این پروژه‌ها دوباره در ساخت مسکن برای نیازمندان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر ظریف: امنیت و پیشرفت ایران قابل خرید و فروش نیست حجت‌الاسلام سید محمود دعایی: ظریف یک تنه در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد دکتر لاریجانی، رئیس مجلس: ظریف نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است در سه ماهه نخست امسال؛ تراز تجاری 1.2 میلیارد دلار مثبت شد تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود رئیس قوه قضاییه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است طرح سیسی برای تخلیه شبه‌جزیره سیناء وارد فاز اجرایی شد حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی 80 کشته و زخمی به دنبال داشت تدابیر ویژه دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر معاون وزیر صمت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم ترامپ، فرمانده کل نژادپرستان تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود در جلسه هیات دولت انجام شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی و جبران خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان رئیس قوه قضاییه: مدیران قضایی مجدانه پیگیر مطالبات مردم باشند