رئیس قوه قضاییه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروزمساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است، گفت: اینکه کسی در جایی مرتکب فساد اقتصادی می‌شود، مجوزی برای قانون شکنی دیگران نیست.
به گزارش قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: البته طبیعی است که حساسیت ما نسبت به جرایم بزرگ‌تر که حقوق مردم را مورد تعرض قرار می‌دهد بیشتر است اما باید این فرهنگ در کشور نهادینه شود که جرم کوچک و بزرگ فرقی ندارد و هر گونه نقض قانون، ضد ارزش است. بنابراین فساد اقتصادی عده‌ای نباید مجوز کم کاری، رشوه گرفتن و ترویج بی‌حیایی در جامعه شود.
رئیس قوه قضاییه در ادامه ضمن تاکید بر لزوم بازنگری دستگاه‌های مسئول در عمل به وظایف قانونی خود در زمینه حجاب، به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه، گزارش لازم را ارائه کند.
رئیسی اقدام ایالات متحده آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را «غیرخردمندانه» توصیف کرد و افزود: تحریم وزیر محترم امورخارجه، نشان دهنده اوج استیصال و به بن بست رسیدن آمریکا و موجب سرزنش همه خردمندان عالم است. بر همین مبنا لازم است برای شکست دادن دشمن در تحقق اهدافش، کار جهادی، شناخت دشمن و تلاش برای افزایش اعتماد به نظام و کارآمدی آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و تردید نکنیم که آینده بسیار روشن و موفقیت آمیزی را پیش رو خواهیم داشت.


رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تاریخ تمدنی کشور ما موضوع حجاب، حیا و عفاف در بین زنان و مردان یک مساله کاملا ریشه‌دار است و مردم ما همواره در طول تاریخ تمدن خود عفیفانه زندگی کرده اند، خاطرنشان کرد: حجاب یک فریضه مسلم شرعی الهی است اما همچنان که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در خراسان شمالی فرمودند، نباید تصور کنیم کسی که نسبت به حجاب غفلت یا بی‌دقتی دارد، لزوما مخالف ارزش‌های نظام، اسلام و انقلاب است.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به تصویب سند عفاف و حجاب ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 و تعیین وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضایی در این زمینه، یادآور شد: در این سند برای 26 دستگاه وظایفی تعیین شده است. به عنوان مثال، وزارت ارشاد 21 وظیفه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 17 وظیفه، وزارت آموزش پرورش 21 وظیفه و سازمان صداوسیما، وزارت کار، وزارت ارتباطات و... هر یک وظایف فراوانی را به عهده دارند که کمترین آنها 5 وظیفه است.
وی با بیان اینکه در این زمینه کمبود قانون نداریم و اتفاقا یکی از مشکلات کشور ما حجم بالای قوانین و مقررات در زمینه‌های مختلف است، مشکل اصلی را در عدم توجه به اجرای قانون دانست و تاکید کرد: روسای سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها باید هوشیار باشند و فراموش نکنند که امروز دشمن تمام داشته‌های ما را که همان باورها و ارزشهایمان است هدف قرار داده و اگر دستگاهها به وظیفه قانونی خود عمل کنند، به هیچ عنوان نباید نگران عملکرد مردم بود.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر ظریف: امنیت و پیشرفت ایران قابل خرید و فروش نیست حجت‌الاسلام سید محمود دعایی: ظریف یک تنه در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد دکتر لاریجانی، رئیس مجلس: ظریف نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است در سه ماهه نخست امسال؛ تراز تجاری 1.2 میلیارد دلار مثبت شد تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود رئیس قوه قضاییه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است طرح سیسی برای تخلیه شبه‌جزیره سیناء وارد فاز اجرایی شد حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی 80 کشته و زخمی به دنبال داشت تدابیر ویژه دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر معاون وزیر صمت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم ترامپ، فرمانده کل نژادپرستان تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود در جلسه هیات دولت انجام شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی و جبران خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان رئیس قوه قضاییه: مدیران قضایی مجدانه پیگیر مطالبات مردم باشند