حجت‌الاسلام سید محمود دعایی: ظریف یک تنه در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، در نخستین نشست خبری وزیر امور خارجه گفت: دیرپاترین مسئولی هستیم که بعد از انقلاب در یک سمت دوام آورده‌ام. من چهل است که با حکم امام (ره) و تمدید رهبری در روزنامه اطلاعات هستم و سعی کردم اوامر و وصایا امام (ره) را به دقت عمل کنم.
وی با بیان اینکه شایسته بود خواهران و برادران داخلی در این جلسه صحبت می‌کردند، اظهار داشت: آقای ظریف من شما را خیلی دوست دارم. می‌دانم آقای ظریف تعریف از خود برنمی‌تابند و به شدت فرهیخته و افتاده هستند. تاریخ گواهی می‌دهد افراد بزرگ چه رنج‌هایی گرفتار شدند و از طعن‌ها و کین‌های دوست و دشمن برخودار شدند.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات تصریح کرد: ظریف هرچه بیشتر گذشت، به دین و ایران باورمندتر شد. ظریف پدیده عصر ماست. او بهترین، کاردارترین و شایسته‌ترین وزیر امور خارجه از عهد خارجه تاکنون است. او در مذاکره با 6 قدرت جهانی با قدرت بیرون آمد.
دعایی ادامه داد: ما به او مدیون هستیم. او می‌توانست پس از تحصیل در آمریکا، در همان کشور صاحبت کرسی در دانشگاه‌ها شود، مسئولیتی نپذیرد و جوانی و میانسالی‌اش را صرف دعواها نکند، می‌توانست پس از برجام، بار مسئولیت را پس از اوج کامیابی به زمین بگذارد ولی یک تنه در برابر امواج بلاها ایستاد و سینه در برابر طعن‌ها و دشمنی‌ها ایستاد که در نهایت تحریم شد.


وی گفت این تحریم نشانه کارآمدی ظریف است و ما به او مدیون هستیم که در برابر بدترین فشارها ایستادگی کرده و آرامش و آسایش را انتخاب نکرد و بار مسئولیت را زمین نگذاشت. مفتخریم بدترین دشمن درباره او می‌گوید وقتی او در تلویزیون دیدم گفتیم قطعا ما بازنده‌ایم. مفتخریم او ایرانی متدین و ایران پرست است. مفتخریم رهبر انقلاب دین‌باوری، میهن‌پرستی و... او را ستوده و به او اعتماد کامل دارد.
وی گفت: ظریف یک تنه و یک سره در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد به گونه‌ای که دشمن متخاصم چاره‌ای جز تحریم او نداشت.
سایر اخبار این روزنامه
دکتر ظریف: امنیت و پیشرفت ایران قابل خرید و فروش نیست حجت‌الاسلام سید محمود دعایی: ظریف یک تنه در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد دکتر لاریجانی، رئیس مجلس: ظریف نماد ورزیدگی و سختکوشی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است در سه ماهه نخست امسال؛ تراز تجاری 1.2 میلیارد دلار مثبت شد تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود رئیس قوه قضاییه: مساله اصلی ما مبارزه با فساد، تبعیض و تجاوز به حقوق عامه است طرح سیسی برای تخلیه شبه‌جزیره سیناء وارد فاز اجرایی شد حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی 80 کشته و زخمی به دنبال داشت تدابیر ویژه دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر معاون وزیر صمت: بازار مرغ را با واردات تنظیم می‌کنیم ترامپ، فرمانده کل نژادپرستان تابلو شعب بانک‌های ادغامی تا پایان امسال یکسان می‌شود در جلسه هیات دولت انجام شد؛ اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی و جبران خسارت‌های زلزله مسجد سلیمان رئیس قوه قضاییه: مدیران قضایی مجدانه پیگیر مطالبات مردم باشند