سود سرکشی به حساب های بانکی

مدیر کل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پول شویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی از شناسایی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با رصد تراکنش‌های بانکی در سه سال اخیر خبر داد.
به گزارش فارس، هادی خانی با اعلام این مطلب افزود: در سه سال گذشته، اقدامات لازم برای دریافت صورتحساب های بانکی حدود 17 هزار مودی مشکوک به فرار مالیاتی انجام شده است که از این میان حدود شش هزار مودی جدید نیز شناسایی شده اند.
این مقام مسئول، معافیت مالیاتی ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی و همچنین معافیت مالیات ارزش افزوده بابت معامله بین فعالان اقتصادی در مناطق مختلف اقتصادی و آزاد تجاری صنعتی را محمل مناسبی برای فرار مالیاتی برخی شرکت ها بیان کرد و افزود: از اقدامات مهم این سازمان علیه فرار مالیاتی در این مناطق، شناسایی فرارهای مالیاتی ناشی از سوء‎استفاده از معافیت‌های صادرات و مناطق ویژه و آزاد تجاری صنعتی از محل عرضه‌ محصولات پتروشیمی در معاملات شرکت بورس کالای ایران و بابت مواد اولیه محصولات پتروشیمی بوده است. در این زمینه تا پایان سال 1397، اطلاعات خرید 249 شرکت به 24 اداره کل حسب مورد ارسال و تاکنون منجر به مطالبه مبلغی در حدود 4260 میلیارد تومان (مالیات و جریمه عملکرد و ارزش افزوده) شده است. همچنین با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت بورس کالای ایران، طراحی فرایند جدید شناسایی فرار مالیاتی در معاملات بورس کالا با تاکید بر وصول مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفته است.