افشای فعالیت موساد در شهرهای سودان برای انتقال یهودیان به اراضی اشغالی

شبکه 13 رژیم صهیونیستی مستندی را پخش کرد که نشان می‌دهد، سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) برای انتقال یهودیان اتیوپی، در دل کشور سودان عملیات‌هایی را به مدت چهار سال اجرایی کرد.
به گزارش ایسنا، شبکه 13 این رژیم برنامه مستندی را پخش کرد که نشان می‌دهد، موساد، سازمان اطلاعات و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای گماشتن مزدوران موساد در دل سودان با یکدیگر همکاری کردند، چرا که این رژیم هیچ مزدوری در این کشور عربی اسلامی نداشت و این اقدام یکی از اهداف اصلی خود موساد بود.
آیالا حسون، مجری اسرائیلی گفت: در دل سودان، این کشور عربی اسلامی، مزدوران موساد جان خود را به خطر بزرگی انداختند به ویژه اینکه ما در این کشور مزدورانی نداشتیم. در این مستند عکس‌های قدیمی از زمان انتقال یهودیان اتیوپی به اراضی اشغالی از طریق سودان نیز پخش شده است.
شبکه مذکور اسرائیلی در ادامه گفت‌وگو با "افراییم هالوی"، رئیس سابق موساد را منتشر می‌کند که می‌گوید: گماشتن مزدورانی در سودان ضروری بود و ما از طریق دریا در این کشور نفوذ کردیم.


این شبکه در پایگاه الکترونیکی خود اعلام کرد، درحالیکه رژیم صهیونیستی هنوز شاهد حالتی از تنش با یهودیان اتیوپیایی است، برای آماده کردن این مستند، با تعدادی از کسانی که در این عملیات با هدف انتقال یهودیان اتیوپی مشارکت داشتند، گفت‌وگو کرده است.
در این مستند دنی لیمور از اعضای موساد و فرمانده عملیات می‌گوید: صدها مهاجر یهودی اتیوپیایی به دلیل وضعیت بد کشورشان، صدها کیلومتر را با پای پیاده طی کردند تا به مرزهای سودان رسیدند و به دلیل اینکه حالتی از آشوب در اتیوپی حاکم بود، این کشور به یکی از گزینه‌های موساد جهت انتقال یهودیان تبدیل شد.
سایر اخبار این روزنامه
عید غدیر کلنگ زنی ساخت واحد‌های مسکونی در سراسر کشور آغاز می‌شود نیویورک تایمز: ایران از زمان لغو معافیت‌ها حداقل 12 محموله نفت فروخته است سخنگوی دولت خبر داد استقبال ایران از رویکرد سیاسی مثبت عربستان و امارات مشاور سابق ولیعهد ابوظبی: از نظر امارات جنگ یمن تمام شده است کشتارهای تگزاس و اوهایو، آمریکا را در شوک فرو برد ازسوی سپاه پاسداران انجام شد؛ توقیف یک نفتکش حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس سخنگوی وزارت امور خارجه: گمانه زنی‌ها درباره رژیم حقوقی دریای خزر نادرست است افشای فعالیت موساد در شهرهای سودان برای انتقال یهودیان به اراضی اشغالی ضربات دردناک ارتش عراق بر پیکره تروریستهای داعش معاون اول رئیس جمهور: طرح قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان بعنوان طرحی ملی باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود عاقبت بدفهمی ترامپ از مفهوم میز مذاکره سقوط یک هواپیمای جنگی در ساحل تنگستان بوشهر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: دانش‌بنیان‌ها قابلیت فوق‌العاده‌ای در ساخت قطعات هواپیما دارند سخنگوی سازمان سنجش: چهارشنبه؛ اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری استقبال از رویکرد سیاسی همسایگان