از سوی نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه صورت گرفت توقیف یک کشتی دیگر در خلیج فارس

نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه روز گذشته یک شناور خارجی را با ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند. در همین راستا، روابط‏عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: درعملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان‏یافته، گشت‌های شناوری این نیرو در خلیج فارس با اشراف اطلاعاتی عملیاتی و اطمینان از قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی، در اقدامی غافلگیر‏کننده این کشتی را که حامل ۷۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی در اطراف جزیره فارسی توقیف کردند. این شناور به بوشهر انتقال یافت و سوخت قاچاق موجود در آن نیز با هماهنگی مسئولان قضایی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر تحویل شد. روابط‏عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه همچنین تاکید کرد: یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق روال جاری با اشراف اطلاعاتی همه‏جانبه در راه صیانت از منافع ملی و با تمام توان در حال انجام وظیفه و پاسداری هستند و لحظه‌ای در این امر خطیر درنگ نخواهند کرد. گفتنی است در همین راستا سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه اعلام کرده است که این شناور خارجی که از کشتی‌های دیگر سوخت دریافت و در حال انتقال آن به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود، با هماهنگی مراجع قضایی در حوالی جزیره فارسی توقیف شد.
به گزارش ایرنا، بر اساس فیلمی که از لحظه توقیف کشتی در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است این شناور عراقی و حامل سوخت گازوئیل است. بر اساس اطلاعات نمایش داده شده در فیلم‌این شناور که «هیتا» نام دارد در فاصله ۱۸ مایلی جزیره فارسی توقیف شده است.
سایر اخبار این روزنامه
« ابتکار» عوامل و پیامدهای تشدید تنش‌های اقتصادی و نظامی میان آمریکا و چین را بررسی می‌کند ژوبین صفاری مصایب جامعه بی‏گفت‏و‏گو «ابتکار» از صاحبان خوش‌شانس سیم‌کارت‌های نجومی گزارش می‌دهد دامادی با سیم‌کارت آقای وزیر از سوی نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه صورت گرفت توقیف یک کشتی دیگر در خلیج فارس «ابتکار» پیامدهای صنعتی‏شدن هنر برای هنر را بررسی می‌کند بازی برد-برد برای هنر و صنعت؟ «ابتکار» از راهبرد جدید اصلاحات برای ورود به انتخابات آتی مجلس گزارش می‌دهد چانه‌زنی با حفظ دال‌های گفتمانی اصلاح‌طلبی «ابتکار» دلایل عدم ورود نقدینگی به بازارهای اقتصادی را بررسی می‌کند ورود اقتصاد به عصر رکود! رند پاول سناتور جمهوری‌خواه: صحبت‌های دیدارم با ظریف محرمانه است قیمت خودرو همچنان در بازار حباب دارد ترمز بریدن دوباره قیمت‌ها! نماینده دادستان در پرونده اخلالگران ارزی: یکی از منافذ فساد ارز دولتی بوده است توسعه و مدیریت کلان کاربردی