با حضور وزیر بهداشت افتتاح بیمارستان 106 تخت خوابی «قدس» پاوه

کرمانشاه- ایرنا- بیمارستان جدید پاوه روز شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار کرمانشاه و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
دکتر سعید نمکی بعد از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با بیماران به گفت‌و‌گو پرداخت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: ساخت بیمارستان جدید پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال 87 آغاز شد و در سال 91 به اتمام رسید و بلافاصله بعد از آن محوطه سازی و تکمیل نهایی ساختمان نیز از سال 91 آغاز و امسال پایان یافت.
دکتر محمودرضا مرادی با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز بیمارستان جدید پاوه، افزود: بیمارستان قدیم این شهر از روز سه شنبه 18 تیر به بیمارستان جدید منتقل شده و پذیرش بیمار نیز در این بیمارستان از همان روز آغاز شده است.


او با بیان اینکه بیمارستان قدیم پاوه سال 1348 ساخته شده است، افزود: این بیمارستان امسال وارد 50 سالگی شد و دیگر جوابگوی نیازهای درمانی مردم منطقه نبود.
به گفته او، بیمارستان قدیم پاوه به کلینیک درمانی تبدیل می‌شود و همچنان در این مکان به مردم منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت‌و‌گو به تشریح وضعیت بیمارستان جدید پاوه پرداخت و گفت: بیمارستان جدید با زیربنای 9 هزار و 500 مترمربع در پنج طبقه و کل محوطه بیمارستان را 14 هزار مترمربع ساخته شده و توضیح داد که این بیمارستان دارای 106 تخت، سه اتاق عمل، 94 تخت بستری و 12 تخت ویژه است.
مرادی در تشریح تعداد تخت‌های بیمارستان جدید پاوه گفت: 106 تخت این بیمارستان به صورت کلی شامل 94 تخت عادی، 12 تخت ویژه و سه تخت اتاق عمل می‌باشد.
او در تشریح جزئیات تخت‌های بیمارستان افزود: این تخت‌ها شامل 20 تخت جراحی، 20 تخت داخلی، 13 تخت اورژانس، 2 تخت مسمومیت، هشت تخت بخش‌های ویژه، چهار تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، هفت تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، چهار تخت زایشگاه، 21 تخت بخش اطفال، هفت تخت بخش نوزادان است.
او تعداد تخت‌های ستاره‌دار بیمارستان را نیز هشت تخت دیالیز، سه اتاق عمل، پنج ریکاوری، یک اکو و چهار تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی ذکر کرد.
وی در مورد امکانات تشخیصی بیمارستان جدید پاوه نیز گفت: این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سنوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری می‌باشد.
همچنین تعداد متخصصصان شاغل در این بیمارستان را 16 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل 2 نفر متخصص داخلی، 2 نفر رادیولوژی، 2 نفر قلب، 2 بیهوشی، 2 اطفال، 2 جراح عمومی، یک نفر پاتولوژی، 2 زنان و یک نفر متخصص گوش، حلق و بینی ذکر کرد.
65 میلیارد تومان برای بیمارستان جدید هزینه شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت‌و‌گو هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را 65 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 45 میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و 20 میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است.
مرادی افزود: اکثر این هزینه‌ها در طول 18 ماه گذشته بوده و با احتساب قیمت‌های جدید معادل 45 میلیارد تومان می‌باشد.
وی اظهار داشت: این بیمارستان هم‌اکنون در خدمت بیماران منطقه اورامانات است و پذیرش بیمار در آن انجام می‌شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 18 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها واقع شده است.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
وزیر بهداشت از اجرای مرحله جدید طرح تحول نظام سلامت خبر داد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای مرحله جدید طرح تحول نظام سلامت در کشور خبر داد و گفت: این مرحله با سه رویکرد تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها بخصوص در مناطق کم برخوردار و مرزی اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی روز شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان جدید پاوه با تاکید بر اینکه برای توسعه عدالت در بخش سلامت باید در نقاط کم برخوردار و مرزی اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم که افتتاح بیمارستان شهر مرزی پاوه در این راستا می‌باشد.
او گفت: در دولت دکتر روحانی در حوزه توسعه زیرساختهای نظام سلامت، رسیدگی به بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم کارهای بزرگی انجام شده است که قابل تقدیر می‌باشد.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: بعد از انقلاب شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت در کشور بودیم که از آن جمله می‌توان به کاهش مرگ و میر زنان و کودکان، کاهش بیماری‌های واگیردار اشاره کرد و امروز نیز شاهد کنترل بیماری‌های غیر واگیردار در کشور هستیم.
وی به موفقیت وزارت بهداشت در اجرای طرح کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این دستاورد بزرگ و مهم را در شرایط تحریم به رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک گفت.
نمکی در ادامه از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان پاوه خبر داد و گفت: پیگیر توسعه ساختمان‌های بهداشتی و درمانی، اختصاص نیروی متخصص مورد نیاز و تامین نیروی انسانی بیمارستان پاوه هستم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد، هیات دولت پیگیر بحث ثبت جهانی منطقه اورامانات است و همچنین بحث اشتغال در مناطق مرزی استان کرمانشاه را پیگیری می‌کنم.
بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت 8 هزار و 600 متر مربع امروز با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در پنج طبقه به بهره‌برداری رسید.
برای ساخت این بیمارستان 45 میلیارد تومان و خرید تجهیزات آن نیز 20 میلیارد تومان هزینه شده است.
شهرستان پاوه با 58 هزار نفر جمیعت در 112 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
11 بیمارستان در کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌های دولتی گفت: اکنون ساخت 11 بیمارستان در کشور به مراحل نهایی رسیده که غیر از بیمارستان پاوه، سه بیمارستان دیگر آماده افتتاح است.
محمدجعفر علیزاده روز شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان پاوه با حضور وزیر بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح و پایان ساخت این بیمارستان‌ها در شرایط تحریم و و تنگناهای مالی و اقتصادی دولت انجام می‌شود.
او گفت: تلاش می‌کنیم هشت بیمارستان را نیز به مرحله افتتاح برسانیم.
او به بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: برای اتمام اسکلت این بیمارستان 90 میلیارد تومان نیاز است که امسال 62 میلیارد تومان به آن اختصاص داده ایم.
علیزاده، زمان ساخت این بیمارستان را سه ساله دانست و افزود: افتتاح این طرح‌ها به شرط تامین اعتبار در موعد مقرر انجام می‌شود.
او اظهار داشت: بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه در اولویت ساخت و تامین اعتبار قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این گفت‌و‌گو گفت: بیمارستان پاوه در زمینی به مساحت 8 هزار و 600 متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است.
مسعود شریفی افزود: برای ساخت این بیمارستان 45 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی اضافه کرد تلاش ما ساخت بیمارستانی در حد نیازهای منطقه بود که خوشبختانه با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و استانداری کرمانشاه و اداره کل راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس: نخستین محموله بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شد با حضور وزیر بهداشت افتتاح بیمارستان 106 تخت خوابی «قدس» پاوه مصرف برق کشور دیروز در وضعیت سبز قرار گرفت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آیین‌نامه اجرایی حذف یارانه نقدی پردرآمدها به‌زودی ابلاغ می‌شود وعده سازمان حمایت برای تغییر قیمت کالاها در بازار شناسایی 24 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با رصد تراکنش‌های بانکی پایگاه دبکا مدعی شد بن سلمان به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است انصارالله: پس از تغییر مواضع امارات تصمیم به توقف حملات به این کشور گرفتیم "نشریه نیویورکر" خبر داد ظریف به کاخ سفید نرفت، تحریم شد ائتلاف تک نفره! یادی از مجاهد بزرگ عباسی مدنی رهبر جبهه اسلامی برای نجات نگرانی درخصوص تشدید هرچه بیشتر سرکوب شیعیان در نیجریه چرا آمریکا ظریف را تحریم کرد؟ حجت‌الاسلام ادیانی: در سازمان عقیدتی سیاسی با تشریفات برخورد می‌شود رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد مبارزه با رانت اطلاعاتی موثرترین گام در مبارزه با مفاسد اقتصادی فراخوان مشمولان نخبه و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها در مرداد سرپل مرتبط با شبکه‌های ضد انقلاب دستگیر شد