ما می‌توانیم باشیم و برگردیم

منوچهر آذری
گوینده و بازیگر رادیو‌
 از وقتی خودم را شناختم دیده‌ام رادیو در خانه مردم و در قلب خانواده‌ها جا داشته است. پدرم وقتی
 12، 10ساله بودم رادیو خرید و آن را روی طاقچه گذاشت و مادرم یک پارچه زردوزی شده رویش انداخت.


برنامه‌ای مانند «صبح جمعه با شما» با هنرمندان بزرگی مانند عزت‌الله مقبلی، احمد قدکچیان، ناصر کوره‌چیان، مهین دیهیم، مهین بزرگی و دیگران ساخته می‌شد. اما الان آن دوران تمام شده است.
از زمانی که گوشی‌های موبایل وارد زندگی مردم شده و همه چیز حتی رادیو و تلویزیون در آن هست خیلی چیزها تغییر کرده.
در گذشته مردم سرگرمی نداشتند و برنامه‌های تلویزیون هنوز شکل نگرفته بود. حتی در جبهه‌ها رزمندگان شنونده برنامه ما بودند و بسیجی‌ها برایمان نامه می‌نوشتند و تشکر می‌کردند. من همه جا را رصد می‌کنم و می‌بینم رادیو دیگر به کار نمی‌آید. همه چیز رنگ و بو و مزه خودش را از دست داده است. تا چند سال پیش هم ما «جمعه ایرانی» را می‌ساختیم و همچنان طرفدار داشت. در سالن «ایوان شمس» برنامه اجرا می‌کردیم و مردم به‌عنوان تماشاچی می‌آمدند و از برنامه‌ها لذت می‌بردند اما با عوض شدن مدیران و اعمال نظرات دیگر کار نکردیم. مدیران جدید نمی‌خواهند این برنامه‌ها ادامه داشته باشد.
ویران‌کردن خیلی ساده است، اما ساختن سال‌ها زمان می‌برد. اکنون مجری‌ها، خواننده‌ها و نوازنده‌های ما رفته‌اند و خیلی از آنها نمی‌دانم کجا هستند. البته باز هم می‌شود آن برنامه‌ها و حال‌ و‌هوا را بازگرداند. اما این کار  مدیری لازم دارد که واقعاً تصمیم بگیرد این کار را انجام دهد.
ما جایی نرفته‌ایم. نه به خارج رفته‌ایم و نه به رادیوهای بیگانه. همین جا هستیم و دوست داریم و آماده‌ایم دوباره کار کنیم. من 50 سال از بهترین سال‌های عمرم را برای رادیو گذاشتم. ما می‌توانیم باشیم و برگردیم. دل‌مان پر می‌زند برای ارتباط با مردم.‌