نادیده گرفتن برجام جفا در حق مردم است

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس با تاکید بر اینکه برجام کماکان کارکرد خود را دارد و نادیده گرفتن آن جفا در حق مردم است گفت: نگاهی که در گذشته در سطوح بین‌المللی به ایران بود با امروز متفاوت و ایران اکنون از عزت برخوردار است.
حسینعلی امیری روز شنبه در نشست شورای مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی در مرز ماهیرود افزود: نادیده گرفتن آثار برجام، جفا در حق مردم، تیم مذاکره کننده، رئیس جمهوری و مقام معظم رهبری است چرا که مقاومت مردم، هدایت‌های معظم‌له، درایت رئیس جمهوری، تبحر تیم مذاکره کننده همه در مسیر اعتلا و عزت نظام جمهوری اسلامی بوده است.
وی گفت: امروز اگر با اقتدار در دنیا حضور داریم، جامعه جهانی همراه ما و علیه آمریکایی‌ها و رژیم صهیویستی است به دلیل آثار سیاسی و حقوقی برجام بوده است.
معاون رئیس جمهوری در امور مجلس تاکید کرد: اکنون در شرایط خاصی از جهت تحریم‌ها قرار داریم ضمن اینکه برجام یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید بوده و هست.


وی گفت: اینکه آمریکایی‌ها یکطرفه از برجام خارج شدند از ارزش حقوقی، سیاسی و بین‌المللی برجام کاسته نشده است و برجام کماکان آثار حقوقی، سیاسی و بین‌المللی خود را دارد.
امیری بیان کرد: آمریکایی‌ها نقض عهد و مقررات بین‌المللی کردند، آنها خود را به عنوان یک هیات حاکمه غیرقابل اعتماد به دنیا نشان دادند.
وی اظهار داشت: اگر شرایط امروز را با اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ مقایسه کنید متوجه می‌شوید که آن زمان علیه ما اجماع جهانی و ایران‌هراسی بود.
معاون رئیس جمهوری گفت: حتی در این سال، تبلیغ شده بود ایران ماجراجو بوده، اهل صلح نیست و به دنبال جنگ و بمب هسته‌ای و مسایلی از این قبیل بود لذا به غیر از چند کشور حامی در دنیا نداشتیم.
وی عنوان کرد: امروز اینگونه نیست و جای ایران با آمریکایی‌ها کاملا تغییر کرده است و آنها در دنیا کاملا بدنام شده و نقض عهد می‌کنند، در دنیا ثابت شده هیات حاکمه آمریکا انسان‌هایی غیرقابل پیش‌بینی هستند.
امیری گفت: در گفت و گوهای دوجانبه و چندجانبه بارها شاهد ابراز این نظر از ناحیه رهبران و روسای کشورهای معتبر و مهم دنیا بوده و هستیم.
وی افزود: اگر امروز می‌بینید لحن آمریکایی‌ها و اماراتی‌ها تغییر پیدا کرده و برخی کشورها تلاش می‌کنند به ما نزدیک شوند، حاصل همین برجام است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: اگر امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که توازن قدرت را در منطقه و سطوح بین‌الملل به نفع خود تغییر داده‌ایم به خاطر همین میوه صبر راهبردی و برجام است.
وی بیان کرد: امروز شاهد رفت و آمدهای هیات‌های دیپلماسی هستیم و روسای کشورهای بزرگ بیشتر از ۹۰ دقیقه با رئیس جمهوری صحبت می‌کنند یا متقاضی آمدن به کشور هستند که اینها همه نتیجه مقاومت مردم، همراهی و همدلی تمامی گروه‌های سیاسی و اقوام در کشور بوده است.
امیری عنوان کرد: یکی از سفرای ایران چند روز گذشته گفت اروپایی‌ها همه متحیر هستند و می‌گویند فکر نمی‌کردیم یکپارچگی، اتحاد و مقاومت نسبت به موضوع‌های بین‌المللی در چنین شرایطی از ناحیه همه ایرانیان شکل بگیرد و این مقاومت اکنون دارد جواب می‌دهد.
وی یادآور شد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند اگر یکطرفه از برجام خارج شوند ما نیز خارج می‌شویم و آنموقع تمام تحریم‌های قبل از برجام بر می‌گردد و جامعه جهانی می‌تواند علیه ما حملات نظامی انجام دهد.
معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: با درایت رئیس جمهوری و حمایت‌های مقام معظم رهبری و خردورزی که در ارتباط با برجام به کار گرفته شد دست آمریکایی‌ها خالی شد و خلع سلاح شدند.
وی با تاکید بر اینکه مسیری که اکنون طی می‌کنیم مسیر درستی است افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها به ویژه اینکه اقتصاد کشور را نشانه گرفته بودند، با این تنگناهای اقتصادی می‌توانند مردم را وادار کنند به خیابان ها بیایند که در نهایت به قول خودشان خواب فروپاشی دیده بودند که هیچگاه تعبیر نشد.
امیری بیان کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا نه با کشورها بلکه به صورت مستقیم با شرکت‌ها، افراد و اشخاص تماس می‌گیرد که با ایرانیان مراودات اقتصادی نداشته باشید و صرفا نیروها را برای ایران چندین برابر کرد ولی نقشه‌های آنان نقش برآب شد و می‌بینیم با همه تنگناهای اقتصادی هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ و مهم هستیم.