خاموشی در راه مشهد

بهبودی نیا - به دلیل تداوم وضعیت بحرانی مصرف برق در مشهد و پیش بینی افزایش دمای هوا در هفته جاری، اجرای طرح سهمیه بندی و قطع برق مناطق مختلف در ساعاتی از روز در دستور کار قرار گرفت و در صورت نیاز اجرایی خواهد شد. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اعلام این خبر گفت: سعی ما بر این است که مشهد به هیچ عنوان با شرایط اضطراری روبه رو نشود و تمایلی به اعمال جداول قطع برق در مشهد نداریم، اما چنان چه مدیریت مصرف انجام نشود شرکت توزیع نیروی برق مشهد مجبور به قطع برق در برخی از ساعات روز خواهدشد. «علیرضا کاشی» در گفت و گو با خراسان رضوی تصریح کرد : جداول زمان بندی قطع برق آماده است و هر زمان که به نقطه حداکثری مصرف برسیم، قطعا مجبور به اعمال جدول قطع برق خواهیم بود.
پیش بینی گرمای 41 درجه در هفته جاری
کاشی ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی در  هفته جاری هوا گرم تر خواهد شد و حداکثر دما به 41 درجه می رسد، به همین دلیل مشترکان باید بیش از گذشته در خصوص مصرف برق مدیریت های لازم را انجام دهند تا با قرار گرفتن در شرایط عادی مصرف برق، شرکت توزیع مجبور به اعمال جدول زمان بندی قطع برق نشود.
فقط 10 روز وضعیت عادی از ابتدای تابستان


کاشی به وضعیت مصرف برق در تابستان امسال اشاره کرد و گفت : از ابتدای تیر امسال میزان مصرف برق در مشهد، 15 روز در وضعیت قرمز و  17 روز در وضعیت زرد بود که نشان دهنده مصرف بالاست، در نقطه مقابل ما در مشهد فقط 10 روز وضعیت عادی داشتیم. وی ادامه داد : در سال گذشته بیشترین بار مصرفی برق در مشهد مربوط به تاریخ اول مرداد و به میزان 1538 مگا وات بوده اما امسال(تاکنون)  بیشترین میزان مصرف در 30 تیر و با عدد 1639 مگاوات ثبت شد. کاشی خاطر نشان کرد : میانگین برق مصرفی طبق استاندارد وزارت نیرو و شرکت توانیر برای شهر مشهد 1500 مگاوات است اما امسال برق مصرفی در بسیاری از روزها بیش از این میزان بوده است.
کمک 40 میلیونی به کودکان کار با صرفه جویی برق توسط مردم مشهد
علیرضا کاشی به پویش صرفه جویی برق در مشهد و حمایت از کودکان کار هم اشاره کرد و گفت:این پویش برای اولین بار در کشور راه اندازی شد. در این پویش که طی سه روز متوالی انجام شد مردم مشهد 129 مگاوات ساعت  به ارزش حدود 40 میلیون تومان صرفه جویی کردندکه مبلغ به دست آمده از این مدیریت در روزهای آینده با هماهنگی اداره کار و بهزیستی استان به سازمان های ذی ربط تحویل داده می شود تا در مسیر تعیین شده و به نفع کودکان کار هزینه شود.