رئیس دفتر رئیس جمهور: پاسخ رهبری به نامه دکتر ظریف باید قابل توجه مدعیان ولایتمداری باشد

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به پاسخ رهبری به نامه وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما از نگاه رهبر انقلاب نسبت به اعضای هیات دولت آگاه بودیم و این پاسخ باید قابل توجه کسانی باشد که با ادعای ولایتمداری، کارهایی خلاف نظر رهبری انجام می‌دهند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره نامه وزیر امورخارجه به رهبر انقلاب اسلامی گفت: لازم است بار دیگر از رهبر انقلاب به دلیل عنایت به خادمین مردم قدردانی کنم که این قدردانی دولت و شخص رئیس جمهوری است. آقای ظریف بی‌مهری‌هایی که به ایشان و دیگر اعضای هیات دولت انجام شده بود را مبتکرانه منعکس کردند و با محبت رهبر انقلاب مواجه شدند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره طرح روسیه برای تامین امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشورهای منطقه گفت: این طرح از ابتدای انقلاب جزو سیاست‌های ایران بوده است و ما همواره اعلام کردیم که خلیج فارس باید امن باشد و امنیت آن هم توسط کشورهای منطقه تضمین شود.
وی تصریح کرد: بیش از یک سال از تحریم‌های آمریکا می‌گذرد و در بازار ارز و کالا، آرامشی برقرار شده است، نوسانات گذشته وجود ندارد، حتی ارز سیر نزولی گرفته و روند افزایشی قیمت کالاها هم متوقف شده است اما ما اعتقاد داریم قیمت‌ها باید براساس سیاست عرضه و تقاضا بازهم کاهش یابد.


واعظی افزود: توییت ترامپ در چنین شرایطی نوعی سردرگمی و عقب نشینی است. رئیس جمهوری آمریکا اکنون با ایرانی روبروست که در مذاکره و دیپلماسی حرف برای گفتن دارد و کشوری با تاریخ چندهزار ساله است و در چنین کشوری نباید انتظار داشته باشد که آنچه گفته عمل شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره حضور هیات اماراتی در ایران و هدف از این سفر هم تصریح کرد: امارات درحال تجدید نظر در رویکرد تند خود درباره یمن، تغییر آرایش نیروهای خود در‌ای کشور و ایجاد تفاوت کمی در دیدگاه‌های خود با عربستان در موضوع یمن است.
واعظی با اشاره به تغییر واحد پولی از ریال به تومان گفت: با توجه به اینکه تنها بانکهای ما از ریال استفاده می‌کنند و در محاورات مردم بیشتر تومان مطرح است؛ بحث درباره این بود که تومان رایج را مورد توجه قرار دهیم. کلیات این موضوع مطرح و ادامه بحث درباره آن به روز یکشنبه موکول شد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رئیسان جمهوری ایران و فرانسه، خاطرنشان کرد: تماس تلفنی که آقای مکرون با آقای روحانی برقرار کرد، 100 دقیقه طول کشید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام اخیر آمریکا برای به پای میز مذاکره کشاندن مقامات ایرانی طی یک عملیات فریب، خاطرنشان کرد: سیاست اخیر آمریکا سیاست جدیدی نیست که برای چند روز گذشته باشد و این دولت از ابتدای روی کار آمدن ترامپ با روش‌های مختلف به دنبال کشاندن ما به پای میز مذاکره بوده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه روشن است، خاطرنشان کرد: آنچه مربوط به موضوعات دیگر نظیر موضوعات منطقه‌ای، موشکی و نظامی و آن چه که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود ارتباطی با آمریکایی‌ها ندارد و با آنها در این باره مذاکره نمی‌کنیم.در ارتباط با مسئله هسته‌ای نیز ما چهارچوبی تحت عنوان برجام (1+5) داریم که اگر آمریکا داخل این چهارچوب باشد می‌تواند در آن تبادل نظر کند.
سایر اخبار این روزنامه
شرکت بازرگانی دولتی ایران: بیش از 3/6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد اعلام موضع رهبر انقلاب درباره جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین: ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملتهای‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛ لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر رئیس جدید اینستکس: اروپا برای نجات برجام باید کاری کند دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است تحلیل سیاسی هفته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری منادی مشروطه مشروعه اسارت بیش از 40 مزدور ارتش سعودی توسط انصارالله یمن انفجار بمب کنارجاده‌ای در غرب افغانستان 34 کشته برجای گذاشت رئیس دفتر رئیس جمهور: پاسخ رهبری به نامه دکتر ظریف باید قابل توجه مدعیان ولایتمداری باشد وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید 1 در دو هفته آینده در اختیار وزارت دفاع قرار خواهد گرفت اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند ختم رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی اعلام شد رئیس جمهور لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه را به مجلس ارسال کرد