انفجار بمب کنارجاده‌ای در غرب افغانستان 34 کشته برجای گذاشت

بنا به اعلام مقام‌های افغانستان در اثر انفجار یک بمب ‌کنارجاده‌ای که یک اتوبوس مسافربری را در استان فراه در غرب این کشور هدف قرار داد، دست کم 34 تن شامل چندین زن و کودک کشته و17 تن نیز زخمی شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محب‌الله محب، سخنگوی رئیس پلیس استان فراه اظهار کرد، در این انفجار که روز گذشته‌ در مسیر جاده بین شهرهای قندهار و هرات و در منطقه "بالا بلوک" رخ داد چندین تن نیز زخمی شده‌اند. رسانه‌ها تعدا زخمی‌های این انفجار را 17 تن گزارش کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ای.ان.‌آی مقامهای افغانستان تعداد کشته‌های این انفجار را دست کم 34 تن اعلام کرده‌اند.
محب تاکید کرد، چند آمبولانس زخمی‌های این حادثه را به بیمارستانهایی واقع در استانهای هرات و فراه منتقل کرده‌اند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. در این منطقه معمولا شبه نظامیان طالبان فعال بوده و با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای مقامهای دولتی و نیروهای امنیتی افغان را هدف حمله قرار داده‌اند اما در بمب‌گذاری‌های آنها معمولا غیرنظامیان نیز قربانی می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
شرکت بازرگانی دولتی ایران: بیش از 3/6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد اعلام موضع رهبر انقلاب درباره جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین: ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملتهای‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛ لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر رئیس جدید اینستکس: اروپا برای نجات برجام باید کاری کند دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است تحلیل سیاسی هفته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری منادی مشروطه مشروعه اسارت بیش از 40 مزدور ارتش سعودی توسط انصارالله یمن انفجار بمب کنارجاده‌ای در غرب افغانستان 34 کشته برجای گذاشت رئیس دفتر رئیس جمهور: پاسخ رهبری به نامه دکتر ظریف باید قابل توجه مدعیان ولایتمداری باشد وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید 1 در دو هفته آینده در اختیار وزارت دفاع قرار خواهد گرفت اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند ختم رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی اعلام شد رئیس جمهور لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه را به مجلس ارسال کرد