اسارت بیش از 40 مزدور ارتش سعودی توسط انصارالله یمن

جنبش انصارالله یمن از اسارت بیش از 40 تن و کشته و زخمی شدن ده‌ها مزدور سعودی در عملیات نیروهای یمنی خبر داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن و این جنبش بیش از 40 مزدور سعودی را در مرزهای استان صعده در شمال این کشور دستگیر کردند.
در همین راستا، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله با پشتیبانی اهالی قبایل مانع از نفوذ نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به سمت بخش‌های "قطابر" و "منبه" در مرزهای مشترک یمن و عربستان شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در این عملیات، ده‎ها تن از شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی کشته و زخمی و همچنین بیش از 40 تن از عناصر مزدور ارتش عربستان دستگیر شدند.


وی افزود، نیروهای انصارالله همچنین مانع تلاش نیروهای متجاوز برای نفوذ از دو جهت به منطقه "الدائر" در غرب استان عسیر شدند. در این عملیات جنگنده‌های وابسته به ائتلاف عربی متجاوزان را پشتیبانی می‌کردند اما در نهایت تلاش آنها با شکست مواجه شد.
یحیی سریع در ادامه از نقش قهرمانانه نیروهای قبایل در این عملیات تشکر و قدردانی کرد.
این درحالی است که ارتش عربستان تا بدین لحظه هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این شکست نشان نداده است.
ازسوی دیگر رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تاکید کرد: نیروهای ما در یمن وضعیت جدیدی ندارند و حضور ما در این کشور براساس توافق دو کشور است.
عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد: مساله حضور نیروهای سودان که در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ یمن حضور دارند به گروه انصارالله بستگی دارد.
البرهان به تلویزیون سودان گفت، نیروهای کشورش براساس توافق با ائتلاف سعودی - اماراتی در یمن باقی می‌مانند.
سایر اخبار این روزنامه
شرکت بازرگانی دولتی ایران: بیش از 3/6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد اعلام موضع رهبر انقلاب درباره جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین: ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملتهای‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛ لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر رئیس جدید اینستکس: اروپا برای نجات برجام باید کاری کند دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است تحلیل سیاسی هفته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری منادی مشروطه مشروعه اسارت بیش از 40 مزدور ارتش سعودی توسط انصارالله یمن انفجار بمب کنارجاده‌ای در غرب افغانستان 34 کشته برجای گذاشت رئیس دفتر رئیس جمهور: پاسخ رهبری به نامه دکتر ظریف باید قابل توجه مدعیان ولایتمداری باشد وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید 1 در دو هفته آینده در اختیار وزارت دفاع قرار خواهد گرفت اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند ختم رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی اعلام شد رئیس جمهور لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه را به مجلس ارسال کرد