شرکت بازرگانی دولتی ایران: بیش از 3/6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از 6 میلیون و 320 هزار تن گندم به ارزش بیش از 109 هزارو 369 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.
تاکنون بابت تحویل 984 هزار و 186 محموله بیش از 85 هزار و 996 میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده است.
این مبلغ معادل 78 درصد از مجموع مطالبات گندمکاران است و مابقی مطالبات کشاورزان نیز بزودی پرداخت می‌شود.
خرید تضمینی گندم امسال از اواخر اسفند از شهرستان جیرفت واقع در جنوب کرمان آغاز شد و تا اواخر مهر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.


بنابراین طبق مصوبه شورای اقتصاد هرکیلوگرم گندم معمولی با افت چهاردرصد مفید و یک درصد غیرمفید یک هزار و 700 تومان و گندم دوروم یک هزار و 770 تومان باید خریداری شود که طبق جدول پاکی به طور متوسط هر کیلوگرم گندم نان با قیمت متوسط هزار و 736 تومان خریداری می‌شود.
در سال زراعی 96 - 97 نزدیک به 9 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 114 هزار میلیارد ریال با مبلغ مصوب هزار و 300 تومان و گندم دوروم هزار و 330 تومان خریداری شده بود.
وقوع سیل در ابتدای سال جاری تا 25 فروردین بیش از 13 هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت‌ها مربوط به 200 هزار هکتار اراضی گندم و سه هزار میلیارد تومان خسارت به کشت و صنعت استان خوزستان بوده است.
طبق قانون، وزارت جهاد کشاورزی هر سال باید در اواخر مرداد نرخ خرید تضمینی کارشناسی شده گندم توسط دولت را تا پیش از آغاز فصل زراعی جدید ارائه و تا پایان شهریور نرخ‌ها به کشاورزان اعلام شود.
سایر اخبار این روزنامه
شرکت بازرگانی دولتی ایران: بیش از 3/6 میلیون تن گندم خرید تضمینی شد اعلام موضع رهبر انقلاب درباره جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین: ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملتهای‌ عدالت‌طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد در جلسه هیئت دولت تصویب شد؛ لایحه تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان و حذف چهار صفر رئیس جدید اینستکس: اروپا برای نجات برجام باید کاری کند دکتر روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است تحلیل سیاسی هفته به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری منادی مشروطه مشروعه اسارت بیش از 40 مزدور ارتش سعودی توسط انصارالله یمن انفجار بمب کنارجاده‌ای در غرب افغانستان 34 کشته برجای گذاشت رئیس دفتر رئیس جمهور: پاسخ رهبری به نامه دکتر ظریف باید قابل توجه مدعیان ولایتمداری باشد وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید 1 در دو هفته آینده در اختیار وزارت دفاع قرار خواهد گرفت اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شدند ختم رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی اعلام شد رئیس جمهور لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه را به مجلس ارسال کرد