آذربایجان شرقی امروز میزبان رئیس جمهوری است

رئیس جمهوری به همراه برخی از وزیران امروز –پنجشنبه- به منظور افتتاح چند طرح مهم عمرانی و خدماتی به آذربایجان شرقی سفر می‌کند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی آخرین بار، سال گذشته برای شرکت در مراسم افتتاح رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این استان سفر کرده بود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت در این سفر که برای افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مربوط به  آب‌های مرزی انجام می‌شود، سه پروژه مهم سد حاجیلارچای در شهرستان ورزقان با سرمایه‌گذاری ۱۵۶ میلیارد تومان، بهره‌برداری از آب‌های ارس  با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان و شبکه آبیاری سد خداآفرین با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰میلیارد تومان، افتتاح می‌شود. وی افزود: در حوزه نیرو علاوه بر این سه طرح، فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس با ظرفیت ۳۰۰ مگاوات و ظرفیت اسمی ۵۰۰ مگاوات افتتاح می‌شود؛ در این طرح، ۲۱۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو  نیز به صورت ارزی، سرمایه‌گذاری شده است که در بخش نیرو و در مجموع، بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم. پورمحمدی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز ۳۷۰ پروژه آماده افتتاح و قابل بهره‌برداری در آذربایجان شرقی وجود دارد که برای این پروژه‌ها نیز بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.  استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: در بخش صنعت و معدن،هشت پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز در مجموع ۱۴۰ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که امیدواریم بخش عمده این پروژه‌ها در سفر آتی دکتر روحانی به آذربایجان شرقی افتتاح شود.
پورمحمدی افزود: در مجموع، هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی در قالب ۵۲۱ پروژه، قابل افتتاح و بهره‌برداری است که بخشی از آن‌ها به دست ریاست محترم جمهوری افتتاح می‌شود.