اولویت در اجرای حکم پدیده مطالبات مردم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در اولین جلسه اجرای حکم دادگاه پدیده گفت: در اجرای حکم، اولویت با مطالبات مردم است و از مجموعه اجرایی این انتظار وجود دارد که درزمینه مطالبات و مالیات مساعدت‌های لازم را داشته باشند. به گزارش میزان، اولین جلسه اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با موضوع شرکت پدیده به ریاست قاضی صادقی دادستان مشهد برگزار شد. در این جلسه، راهکارهای تسریع در زمینه اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور موردبحث و بررسی قرار گرفت.  دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به برکات رأی صادر شده برای سهامداران گفت: از ادارات دولتی و بانک‌ها و دیگر ارکان اجرای حکم انتظار می‌رود که با تمام توان در مسیر احقاق حقوق سهامداران گام بردارند و دستگاه قضایی نیز در تمامی مراحل از اقدامات موثرحمایت خواهد کرد.
تشکیل کارگروه ویژه اجرایی
غلامعلی صادقی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اجرایی گفت: همه سهامداران باید برای اجرای سریع و دقیق حکم تلاش مضاعفی داشته باشند تا با قید فوریت مقدمات تشکیل مجمع عمومی و انتخاب مدیرعامل و پیگیری امور شرکت تسهیل شود. گفتنی است این کارگروه که متشکل از سهامداران عمده است، مکلف است با تشکیل جلسات منظم، پیشنهاد‌های کاربردی برای تسریع در اجرای حکم دادگاه ارائه کند تا با پشتیبانی دستگاه قضایی به مرحله اجرا درآید،  براین اساس دستگاه قضایی برروند امور نظارت خواهد داشت.
تعقیب قضایی در صورت کوتاهی در اجرای دستورات


 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  همچنین در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: برخی افراد برای این که مردم را نگران و به مردم و شرکت صدمه وارد کنند، موج‌هایی را ایجاد می‌کنند، بنابراین استدعا دارم سهامداران برای حفظ منافع خودشان به اطلاع رسانی که از دادگستری انجام می‌شود توجه داشته باشند. وی با اشاره به ضمانت‌های اجرای حکم پرونده پدیده، اظهار کرد: در رای دادگاه پیش بینی شده که همه افراد ذی سمت از مراجع استانی و کشوری برای اجرای صحیح و مطلوب رای با اجرای احکام باید همکاری کنند. صادقی با بیان این که اجرای احکام به عنوان محور اجرای حکم، اقدامات و مکاتبات خود را انجام داده است، افزود: جلسات لازم به صورت جدی با سهامداران عمده و مجموعه‌هایی که باید همکاری‌های لازم را اعمال کنند، برگزار می‌شود، در درجه اول توقعمان این است که این همکاری‌ها معمول شود و بتوانیم رای را به نحو مطلوبی اجرا کنیم و اگر احیانا فرد، افرادی یا مراجعی کوتاهی و از اجرای دستورات مقام قضایی تمرد کنند مطمئنا تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد: همان طور که صدور رای با سرعت خوبی انجام شد، اجرای رای نیز با سرعت خوبی انجام خواهد شد.
هیچ شخص و مرجعی حق اظهارنظر و اعتراض به رای را ندارد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: به آقای صفری که دادیار مسئول اجرای این حکم است، عرض کردم که آن چه را که الان برای هماهنگی نیاز دارید این است که همه مسئولان و مراجع ذی ربط با شما برای اجرای حکم هماهنگ باشند و اکنون هیچ شخص و مرجعی حق اظهارنظر و اعتراض به رای را ندارد، چراکه رای قطعی و اکنون در مرحله اجراست، بنابراین در مرحله اجرا، افراد، اشخاص و مراجع باید هماهنگی لازم را داشته باشند. وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین سقف زمانی برای تشکیل مجمع عمومی در شرکت پدیده، اذعان کرد: اکنون ما تصمیم گیرنده اصلی نیستیم و آن چه را که ما تعقیب می‌کنیم این است که حکم با سرعت و نحوه بهتری اجرا شود.
مدارک مربوط به تخلفات احتمالی مسئولان جمع آوری شده است
وی در خصوص ورود دادستانی به موضوع تخلفات احتمالی مسئولان در پرونده پدیده، بیان کرد: ذیل دادنامه‌ دادگاه، دادسرا مکلف شده درباره مراجع و اشخاصی که به نحوی در وقوع این جرم معاونت، مباشرت و مشارکت کردند و تقصیر یا قصوری داشتند باید به موضوع ورود کنند و تحقیقات لازم را انجام دهند و پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال کنند. صادقی افزود: ما از قبل اقدامات خوبی را داشتیم و مدارک را جمع آوری کردیم، بعد از این تکلیف که دادگاه بر عهده دادستانی و دادسرا گذاشته به صورت جدی کار را آغاز کردیم و ان‌شاء ا... در فاصله مناسبی پرونده را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهیم کرد.