فرافکنی حامیان تروریسم

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد که ایران از تروریسم حمایت می‌کند و بزرگترین حامی تروریسم در مقیاس جهانی است. وی همچنین ادعا کرد که هدف آمریکای ترامپ از اعمال فشار حداکثری تغییر رفتار ایران است که به یک کشور عادی تبدیل گردد و حمایت از تروریسم را کنار بگذارد.
اگرچه این ادعای پمپئو توسط وی، ترامپ و برخی دیگر از مقامات آمریکائی مرتباً تکرار شده و می‌شود لکن به اعتراف بیانیه‌های مشترک 16 نهاد امنیتی آمریکا نه‌تنها به‌کلی بی‌اساس و دور از واقعیت است بلکه ایران در راه مقابله نفس‌گیر با تروریسم در منطقه، «نقش اول» را ایفا کرده و پرچمدار مبارزات ضدتروریستی در منطقه بوده است.
اگرچه پمپئو قبل از احراز مقام وزارت خارجه، ریاست سازمان سیا را برعهده داشته و قاعدتاً به تمامی اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره تروریست‌های اجاره‌ای، حامیان و عوامل تجهیز و سازماندهی تروریست‌ها دسترسی داشته و دارد، لکن همانند ترامپ فعلاً ترجیح می‌دهد با دروغ‌پردازی و انتشار اطلاعات غلط و دستکاری شده، برای تامین اهداف ‌دار و دسته ترامپ تلاش کند.


نه‌تنها منابع اطلاعاتی بلکه حتی رسانه‌های غربی و به‌ویژه آمریکائی به نقش آشکار و نهان عربستان و امارات در تامین منابع مالی، تجهیز، آموزش و سازماندهی گروه تروریستی در منطقه اشاره‌های مستقیمی دارند و از سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» به عنوان منبع تروریسم سخن به میان می‌آورند، اگر پمپئو به حافظه‌اش مراجعه کند و در بیان حقایق عینی و ملموس ذره‌ای صداقت و شهامت به خرج دهد، از متحدان واشنگتن در منطقه به‌عنوان عاملان شکل‌گیری، تجهیز و حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای سخن خواهد گفت و حتی به نقش غیرقابل انکار شبکه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل هم در این زمینه اعتراف خواهد کرد.
دار و دسته ترامپ هرگز نمی‌توانند با دروغ‌پردازی و توسل به فضاسازی‌های کثیف سیاسی – تبلیغاتی علیه ایران، افکار عمومی جهان را به سمت و سوی دیگر منحرف سازند و با ارائه آدرس‌های غلط، خود و سرانگشتان خود را تبرئه کنند. آمریکا و متحدانش که هنوز هم برای حمایت از منافقین و سایر تروریست‌های اجاره‌ای وسوسه می‌شوند و با آنها عکس یادگاری می‌گیرند، به قدری رسوا و بی‌آبرو هستند که حتی با ادعای پرچمداری مبارزه ضدتروریستی هم نمی‌توانند عملکرد شوم و ضدانسانی خود را مثبت جلوه دهند.
نقش آشکار آمریکا در هلی‌برد تروریست‌ها در سوریه و عراق حتی به شهادت فیلم‌های موجود هم رسانه‌ای شده و دیگر جائی برای پنهانکاری و توسل به تبلیغات عوام‌فریبانه باقی نگذاشته است.
آمریکا و زائده شرم‌آورش انگلیس در ماجرای القاعده و طالبان هم نقش اول را برعهده داشته و دارند و همگان به‌خاطر دارند که بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان به‌خاطر افشای نقش محرز لندن و واشنگتن به قتل رسید درحالی که پاکستان در آن دوره، مجری سیاست‌های مرتبط با سازماندهی و هدایت تروریست‌ها در افغانستان محسوب می‌شد. حتی حملات نظامی آمریکا به افغانستان و ادعای پرچمداری مبارزات ضد تروریستی هم نتوانسته کمکی به حامیان وقیح تروریسم تلقی شود و آنها را تبرئه سازد.
واقعیت اینست که تروریسم عملاً به ابزار و سیاستی برای آمریکا و متحدانش تبدیل شده و هرگونه فرافکنی و ارائه آدرس‌های غلط با هدف متهم کردن ایران کاملاً بی‌فایده است، چرا که اگر مجاهدات نیروهای ضد تروریستی ایران و محور مقاومت اسلامی در سوریه و عراق نبود، اکنون داعش در سوریه و عراق، حاکم بلامنازع مورد حمایت آمریکا و متحدانش محسوب می‌شد. حامیان تروریسم در سوریه و عراق هنوز هم مایوس نشده‌اند و در «ادلب» سرگرم شرارتند. اگر قرار باشد روزی بقیه پرده‌ها نیز کنار زده شود، آن روز بهتر می‌توان چهره بدون نقاب آمریکا و متحدانش را به عنوان حامیان وقیح تروریسم اجاره‌ای شناسائی کرد.
سایر اخبار این روزنامه