وزیر خارجه آمریکا: حوثی‌ها تعیین‌کننده پایان جنگ یمن هستند

مایک پامپئو در گفت‌وگوی مفصلی که با "اکونومیک کلاب" داشت به موضوعات گسترده‌ای از جمله مذاکره با روسیه، تنگه هرمز، حل نزاع تجاری با چین، مساله هنگ‌کنگ و یمن و نیز ونزوئلا پرداخت.
به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با رئیس سازمان مستقل "اکونومیک کلاب" واشنگتن درخصوص یمن کاهش درگیری‌ها در این کشور را تایید کرد و گفت، در نهایت حوثی‌ها تعیین‌کننده پایان یا ادامه درگیری‌های یمن خواهند بود.
ازسوی دیگر و درحالی تعداد تلفات بمباران ائتلاف متجاوز سعودی به بازار روزی در صعده به 14 کشته و 23 زخمی افزایش یافته که به تلافی این جنایت جدید ائتلاف سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله از عملیات گسترده با پهپادهای قاصف کی 2 به سمت پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در عسیر عربستان خبر داد.
وزارت بهداشت یمن از افزایش آمار تلفات بمباران ائتلاف سعودی علیه بازاری در صعده خبر داد و گفت، این حملات 14 کشته برجای گذاشته که چهار تن آنها کودک هستند درحالی که این جنایت 26 زخمی نیز داشته که 14 تن آنها کودک هستند.


ائتلاف متجاوز سعودی این جنایت جدید خود را با بمباران بازار روز آل ثابت در شهرستان قطابر در صعده رقم زده است.
حزب کنگره مردمی سراسری یمن اعلام کرد، جنایت ائتلاف سعودی در صعده جنایت جنگی به معنای واقعی کلمه است و سکوت جهانی در قبال این دست جنایت‌ها در حق ملت یمن در تشویق متجاوزان به ارتکاب جنایت‌های بیشتر بی‌تاثیر نبوده و چه بسا ترغیب‌کننده باشد.
رسانه‌های وابسته به انصارالله تصاویری از قربانیان این جنایت پخش کردند. سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بازاری بسیار شلوغ در منطقه آل ثابت در شهرستان قطابر را بمباران کردند.
این درحالی است که ائتلاف متجاوز عربی این حمله را تکذیب کرده و تقصیر را به گردن انصارالله انداخته است.
شهرستان قطابر از شهرستان‌های واقع در نزدیکی مرزهای عربستان و یمن بوده که شاهد درگیری‌های پراکنده بین انصارالله و نیروهای سعودی است.
سایر اخبار این روزنامه