ایرانی‌ها تاکنون در هیچ مذاکره‌ای شکست نخورده‌اند

ترامپ در توییتی به توان بالای ایران در مذاکره اذعان کرد و نوشت: ایرانی‌ها تاکنون در هیچ
مذاکره‌ای شکست نخورده‌اند. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: «فقط به خاطر داشته باشید، ایرانی‌ها هرگز در جنگی پیروز نشده‌اند اما هرگز در مذاکره‌ای هم شکست نخورده‌اند.» این توییت ترامپ که در واقع تلاشی از سوی او برای سودمند جلوه دادن مذاکره با آمریکا برای ایران به حساب می‌آید در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران به ویژه در مسئله برجام، هرگونه امکان گفت‌وگو میان دو کشور را به صفر رسانده است. ترامپ تاکنون بارها پیشنهاد مذاکره با ایران را داده است و امیدوار است بتواند در مذاکره با ایران به همه خواسته‌های خود جامه عمل بپوشاند؛ پیشنهادی که مسئولان کشورمان با توجه به سیاست‌ها و رویکرد عملی دولت آمریکا آن را فریبکارانه و دروغین می‌دانند. البته ترامپ در کنار پیشنهاد مذاکره هیچ گاه از تهدید نظامی هم غافل نبوده است.

نباید از برجام خارج شویم


سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه جهان آرا درباره برجام گفت: نباید از برجام خارج شویم من به عنوان کسی که از ابتدا با برجام مخالف بودم و معتقد بودم که قطعاً این برجام به نتیجه نمی‌رسد اما اکنون با صراحت اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان جمهوری اسلامی نباید از برجام خارج شوند چرا که یک بار چوب را خورده‌ایم حال باید پیاز را هم بخوریم؟ ما نباید در توافق می‌رفتیم حال که رفتیم و هزینه‌های آن را دادیم خروج از آن برای کشور هزینه تحمیل می‌کند. ما تعهداتمان را کاهش می‌دهیم. اتفاقاً این منطق درستی است اروپایی‌ها منتظر خروج ما هستند و راه آن کاهش تعهدات است. چه نیازی دارد که ما بگوییم از آن خارج می‌شویم؟ به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما آب سنگین اراک را راه‌اندازی کردیم سانتریفیوژها را نصب می‌کنیم و غنی‌سازی را به بالای 3 و نیم درصد می‌رسانیم؛ تولید پلوتونیوم و موارد دیگر را هم انجام می‌دهیم و این دفعه قطعا پیشرفته‌تر خواهد بود.

نگفتم نماز جمعه‌ خلوت شده است
آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران، در پاسخ به این پرسش که علت طرح سخنانی از قول وی درباره خلوت‌شدن نماز جمعه‌ها در روزهای اخیر چیست؟ اظهار کرد: اولاً من در خطبه‌هایم نگفتم که نماز جمعه خلوت شده است. من گفتم رسانه‌ها از خلوت‌شدن نمازجمعه خوشحال نباشد. این دو مفهوم است. مفهوم اولش این است که من خبر دهم نمازجمعه خلوت شده است که من چنین خبری ندادم، بلکه آنچه گفتم بیان این نکته بود که بر فرض اگر نماز جمعه‌ها خلوت شده باشند، این موضوع نباید خوشحالی برخی رسانه‌ها را فراهم آورد. به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «واقعیت این است که برخی نماز جمعه‌ها همچنان شکوه خود را حفظ کرده‌اند»، اظهارکرد: معتقدم نماز جمعه تهران را باید با توجه به شرایط ۴۰ سال پس از انقلاب سنجید. به این معنا که هرچند وضعیت با روزهای اول انقلاب فرق کرده است؛ چرا که آن روزها، روزهای هیجان و شور انقلاب بود اما اکنون هم نماز جمعه شکوه خود را حفظ کرده و بنابراین لازم است هر چیزی را در زمان خودش ارزیابی کرد.

دل نازک نشدم
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد. به گزارش خانه ملت، وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا در برابر انتقادات دل‌نازک شدید، گفت: خیر، اصلا دل‌نازک نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسیار شکیبا هستم و هیچ مشکلی با
انتقاد ندارم.