ماهاتیر محمد: «معامله قرن» خلاف قوانین بین‌المللی است

ایرنا- ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی بر مواضع اصولی این کشور در مورد فلسطین تاکید کرد و گفت: «معامله قرن» برخلاف قوانین بین‌المللی است اما طراحان درصدد مشروع جلوه دادن آن هستند.
نخست وزیر مالزی که چند روز گذشته در سفری رسمی در ترکیه بسر می‌برد، در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی افزود: این طرح قبل از هر چیز چشم‌پوشی کامل از روند دموکراتیک است. سرزمین‌های فلسطین بدون توجه به خواست و نظر فلسطینیان به رژیم صهیونیستی واگذار شده است.
ماهاتیر محمد در راس یک هیات عالی رتبه به دعوت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه سفری چهار روزه را از روز پنجشنبه گذشته به آنکارا داشت.
نخست‌وزیر 93 ساله مالزی پیشتر در کنفرانس سالانه بین‌المللی " الشرق 2019"در کوالالامپور خطاب به جوانان شرکت‌کننده که اکثر انها از کشورهای خاورمیانه بودند، گفت: اکنون زمان آن فرارسیده که جامعه بین الملل با یکدیگر متحد شوند و به اشغال فلسطین توسط اسرائیل خاتمه دهند.


وی افزود: "آپارتاید، نسل کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات تجاوز و تمام بدی‌هایی که بشر می‌تواند به دیگران تحمیل کند، در فلسطین توسط اسرائیل تروریست متکبر و وحشی درحال اجراست.
ماهاتیر در این اظهارات مهم تاکید کرد: تازمانیکه جامعه بین‌المللی به دنبال یک راه حل برای خاتمه دادن به اشغال فلسطین و بازگرداندن این سرزمین اشغالی به فلسطینی‌ها نباشد، منطقه وسایر نقاط جهان شانس زیادی برای ثبات و نظم نخواهند داشت.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: 100 درصد ارز تخصیصی، کالاهای اساسی وارد شد ظریف: در مورد تمامیت ارضی با کسی تعارف نداریم رئیس قوه قضاییه: نظارت درون سازمانی موجب کاهش میزان تخلفات می شود معاون اول رئیس جمهور: کاهش تعهدات ایران گامی برای حفظ برجام است سرپرست وزارت آموزش و پرورش: حکم 100 هزار معلم تا اول مهر به تمام وقت تغییر می‌یابد سخنگوی وزارت خارجه: تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ برجام ادامه دارد شبکه "زد.دی.اف" آلمان: ایران و 1+4 عزم خود را برای نجات برجام نشان دادند چین: مقابله با فشارهای آمریکا علیه ایران مهمترین راه کاهش تنش‌ها است پس از شکست اجلاس بحرین این‌بار امارات میزبان «معامله قرن» می‌شود ماهاتیر محمد: «معامله قرن» خلاف قوانین بین‌المللی است پاسخ رهبر انقلاب به نامه ظریف درباره سریال گاندو سخنگوی دستگاه قضایی، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه شد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین‌نامه اجرایی «بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد راه نجات آل‌سعود از باتلاق یمن