سرپرست وزارت آموزش و پرورش: حکم 100 هزار معلم تا اول مهر به تمام وقت تغییر می‌یابد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تغییر حکم 100 هزار معلم از حالت نیمه وقت به تمام وقت خبر داد و گفت: در ابتدای مهرماه 13 هزار معلم حق التدریس به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
سیدجواد حسینی درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهرماه با اشاره به وضعیت تدوین و چاپ کتب درسی، اظهار داشت: درحال حاضر یک هزار و 200 عنوان کتاب درسی تدوین شده که مجموعا 142 میلیون جلد کتاب چاپ و به استان‌ها توزیع شده است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 15 شهریورماه نیز این کتب در شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال هیچ کمبودی از لحاظ توزیع کتاب درسی نخواهیم داشت.
حسینی درباره بازسازی مدارس سیل زده نیز بیان کرد: یک هزار و 450 هزار کلاس درس در مناطق سیل زده آسیب دیده که تعداد 270 کلاس به طور کامل تخریب شده است.


وی افزود: کلاس‌های درس سه تا 5 کلاسه تا ابتدای مهر آماده خواهد شد و مابقی کلاس‌های سیل زده نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. همچنین کلاس‌های درس تعمیراتی و بهسازی نیز تا مهرماه آماده استفاده در این مناطق خواهد بود.
حسینی با اشاره به بازنشسته شدن 58 هزار معلم در آستانه مهر عنوان کرد: ازسوی دیگر ورودی‌ها به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی فقط 20 هزار نفر است که تلاش می‌کنیم براساس قانون مصوب سال 97 مجلس برای شروع سال تحصیلی جدید حدود 13 هزار نیروی حق التدریس، شرکتی، پیش دبستانی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را جذب کنیم و مابقی نیروهای حق التدریسی را نیز در طول برنامه ششم براساس قانون مجلس جذب کنیم.
وی تصریح کرد: درحال حاضر حکم 10 هزار معلم به صورت تمام وقت قید شده که پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه حکم بیش از 100 هزار معلم به صورت تمام وقت شود تا از این طریق 650 هزار ساعت حق التدریس با این نگاه پر می‌شود.
وی افزود: همچنین از طریق روش‌های دیگر از جمله به کارگیری سرباز معلم، استمرار خرید خدمات، تدریس معاون معلم در مدرسه و روش‌هایی از این طریق، کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کنیم و برای اول مهرماه قول می‌دهیم که هیچ کلاسی بدون معلم نماند. در این زمینه مرتب با استان‌ها در ارتباط هستیم که هیچ گونه کمبودی در سراسر کشور وجود نداشته باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین از اول مهر هم پرونده دانش‌آموزان در بعد تحصیلی و هم در بعد سلامت الکترونیکی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: 100 درصد ارز تخصیصی، کالاهای اساسی وارد شد ظریف: در مورد تمامیت ارضی با کسی تعارف نداریم رئیس قوه قضاییه: نظارت درون سازمانی موجب کاهش میزان تخلفات می شود معاون اول رئیس جمهور: کاهش تعهدات ایران گامی برای حفظ برجام است سرپرست وزارت آموزش و پرورش: حکم 100 هزار معلم تا اول مهر به تمام وقت تغییر می‌یابد سخنگوی وزارت خارجه: تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ برجام ادامه دارد شبکه "زد.دی.اف" آلمان: ایران و 1+4 عزم خود را برای نجات برجام نشان دادند چین: مقابله با فشارهای آمریکا علیه ایران مهمترین راه کاهش تنش‌ها است پس از شکست اجلاس بحرین این‌بار امارات میزبان «معامله قرن» می‌شود ماهاتیر محمد: «معامله قرن» خلاف قوانین بین‌المللی است پاسخ رهبر انقلاب به نامه ظریف درباره سریال گاندو سخنگوی دستگاه قضایی، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه شد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ آیین‌نامه اجرایی «بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد راه نجات آل‌سعود از باتلاق یمن