نفس دانشکده خبر گرفت رونمایی از اولین دستور فتاح در بنیاد مستضعفان

جواد شمس: روز گذشته انتشار خبری در رسانه‌ها، دلخور و نگرانمان کرد. «دانشکده خبر پلمب شد.» آنطور که در خبرها آمده بود؛ دانشکده خبر تهران، وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با شکایت بنیاد مستضعفان پلمب شد. پرداخت اجاره این ساختمان عقب افتاده و به همین دلیل بنیاد مستضعفان به دنبال پلمب این ساختمان است. بنابراین نخستین اقدام پرویز فتاح بعد از جلوس بر صندلی ریاست بنیاد مستضعفان، توقیف ساختمانی است که دانشکده خبر مستاجرش محسوب می‌شود. البته ساعاتی بعد اعلام شد که با دخالت‌های فتاح، از دانشکده خبر که در میدان ولیعصر قرار دارد، رفع پلمب شد. توئیت فتاح هم نشان از دل پر او در روزهای آغازین کارش در این بنیاد عریض و طویل دارد. او نوشت: «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبر آن به گوش همه برسد عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمپ [پلمب] کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این‌بار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه‌ای در کار نیست.»
فقط سه چهار ساعت قبل از انتشار این خبر بود که روز 17 مرداد سال 1395 را در ذهن خودم مرور می‌کردم. تنها جشن فارغ‌التحصیلی که دانشکده خبر برای دانشجویان برگزار کرد. اسحاق جهانگیری، میهمان و سخنران برنامه بود. بدون هیچ ملاحظه‌ای از دانشکده خبر و تاثیر بالایش در تربیت و دانش‌آموختگی بخش بزرگی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران امروز کشور به نیکی یاد کرد. مصداق‌های این نیروهای خلاق، کم نیستند؛ از صبح چهره برخی مقابل چشمانم رژه می‌روند. کسانی که به مناصب مدیریتی رسیده‌اند، برنامه‌سازان مردمی تلویزیون، عزیزانی که در پرواز منحوس C130 به سفر ابدی رفتند، کسانی که درد جامعه داشتند و حتی زندان را تجربه کردند، دوستانی که در پروسه تهوع‌آور دافعه بیشتر به جای جاذبه بیشتر از دست برخی تنگناهای ایجاد شده جلای وطن کردند، و بسیاری که در ایران امروز، داد عدالت‌خواهی مردم را در قالب‌های مختلف رسانه‌ای به گوش مسئولان می‌رسانند و برخی هم در سنگرهای آموزش، دانشجوی دیروز و معلم و استاد امروز هستند. دانشکده خبر به گفته و اعتراف به‌حق بزرگان روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، بهترین و قوی‌ترین مرجع آموزش در این حوزه بود؛ لااقل در دوره‌ای بوده و اگر الان نیست، باید علت را در مدیریت‌ها جست‌وجو کرد. از اینکه ایرنا ـ به عنوان مالک دانشکده خبر ـ از این مولود خود با هزینه‌هایی که گاه کمرشکن است دل خوشی ندارد و آن را به حال خود رها می‌کند. از اینکه وزارت علوم نخواست و یا نگذاشتند دانشکده خبر از آنچه هست بیشتر قد برآرد و نقش مهم‌تری در جریان علم ارتباطات کشور ایفا کند. از اینکه مدیران دانشکده خبر، اهمیت این دانشکده را به آن حد که لایق این نام جاوید است نمی‌دانند و البته که باید بدانند. اینکه کار دانشکده خبر را با آن پیشینه درخشان و اثرگذار به جایی رسیده است که مورد آزمایشی بنیاد مستضعفان برای زورنمایی و نشان دادن قدرت است. ایکاش این خبر به گوش معاون اول رئیس جمهور برسد و او سخنان 17 مرداد 1395 خود در نخستین و تنها جشن فارغ‌التحصیلی دانشکده خبر به یاد بیاورد و ساختمانی از پرشمار ابنیه‌های بیکار دولت را به این دانشکده اختصاص دهد تا بیش از این با حیثیت بهترین دانشکده خبر کشور بازی نشود؛ ایکاش.
فارغ‌التحصیل کارشناسی خبرنگاری
از دانشکده خبر
سایر اخبار این روزنامه
پایان اولتیماتوم فیفا درخصوص حضور زنان ایرانی در ورزشگاه ها   از پشت میله‌ها تا تسخیر سکوها داوود هرمیداس‌باوند در گفت‌وگو با «همدلی»: ایران و عربستان هر دو کوتاه بیایند همدلی ماجرای پیشنهاد ایران به آمریکا در مورد پروتکل الحاقی را بررسی می‌کند سایه‌روشن روابط ایران و آمریکا شیرزاد پیک‌حرفه در گفت و گو با همدلی: کاستن از گستره جرم‌انگاری در بازنگری قوانین گزارش بانک مرکزی در تیرماه سال جاری از افزایش 91.5درصدی قیمت و افت 64 درصدی معاملات حکایت دارد نفس دانشکده خبر گرفت رونمایی از اولین دستور فتاح در بنیاد مستضعفان رفتارشناسی سیاسی بهزاد نبوی از چپ‌گرای رادیکال تا اصلاح‌طلب محافظه‌کار مرتضی‌مبلغ دخالت‌های بی‌جا در حوزه‌ فرهنگ در نشست رسانه‌ای سخنگوی دستگاه دیپلماسی وزارت امورخارجه تایید شد نامه گلایه‌آمیز ظریف به رهبری مرتضی‌مبلغ دخالت‌های بی‌جا در حوزه‌ فرهنگ بحران اخلاقی در رسانه‌ها دادستان‌های سبز، ناجیان بسترحیات