صندوق بین‌المللی پول: تحریم ایران رشد اقتصادی جهان را کند کرد

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد: بحران تعرفه‌ای آمریکا و چین، کاهش تقاضا در هند و برزیل، ایجاد اختلال در عرضه کامودیتی (مواد اولیه) در روسیه، ‌شیلی و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران سبب شده است رشد اقتصادی جهان با کندی روبه‌رو شود و چشم‌انداز تاریکی داشته باشد.
به گزارش پایگاه رسمی صندوق بین‌المللی پول، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت بهبود رشد اقتصادی در کشورهای درحال توسعه و بازارهای نوظهور مانند ایران، آرژانتین، ترکیه و ونزوئلا شاخص اقتصاد جهانی در سالهای 2019 تا 2020 با رشد رو به ‌رو خواهد شد.
براساس این گزارش، بیش از 70 درصد از رشد اقتصادی سال 2019 تا 2020 به کشورهای درحال توسعه و اقتصادهای نوظهور ارتباط دارد.
به گزارش پایگاه رسمی صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، انگلیس، ژاپن و کشورهای منطقه یورو در سه ماه اول 2019 با رشد روبه‌رو شدند.در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده است: مادامی که این کشورهای برای توسعه رشد اقتصادی خود به تقاضاهای خارجی وابسته‌اند، ممکن است رشد اقتصادی این کشورها در آینده با سرعت کمتری پیش رود.


به عنوان مثال پیش‌بینی شده است میزان رشد اقتصادی آمریکا تا پایان 2019 با رشد یک دهم درصدی تا 1.9 درصدی روبه‌رو شود. ولی به باور شماری از تحلیلگران اقتصادی این رقم به سبب جنگ تعرفه‌ای این کشور با چین ممکن است به 1.7 درصد تنزل یابد.
براساس این گزارش،‌ همچنین پیش‌بینی شده است میزان رشد اقتصادی در اقتصادهای درحال توسعه و بازارهای نوظهور تا پایان 2019 با 3 دهم درصد کاهش به 4.1 درصد و تا پایان سال 2020 با یک دهم درصد کاهش به 4.7 درصد برسد.
سایر اخبار این روزنامه